Al número 202 del carrer Diputació de Barcelona, gairebé a tocar del carrer Muntaner, al barri de l’Antiga Esquerra de l’Eixample, s’hi troba un establiment amb una façana més que discreta i que res fa pensar que ofereix als seus clients un dels assortiments més extensos de fruits secs que podem trobar a la ciutat. Es tracta de Productos Parami. Just al local del costat, però constituint la mateixa botiga, sota la marca Severino Cortés, s’hi pot adquirir una àmplia varietat d’especialitats ja elaborades de pastisseria i de xocolata, a més de tots els ingredients que un es pugui imaginar per elaborar pans i pastissos a casa com si fóssim un obrador professional.

Productos Parami i Severino Cortés són dues de les tres marques amb les que opera l’empresa de la família Cortés. Aquesta família va arribar a Barcelona l’any 1910, procedents de Xixona (Alacant) i va obrir al centre de Barcelona La Valenciana, el que seria el seu primer negoci i la primera marca de l’empresa. Aquest local ben aviat es va convertir en un referent de l’orxata, els gelats i el torrons, tots ells elaborats de manera artesana seguint la tradició del seu origen xixonès.
Una petició d’un client els va portar a iniciar un nou negoci: la venda de fruits secs. D’aquell primer quilo d’ametlles que els havia demanat el client, l’assortiment de Productos Parami, marca que han donat al negoci de venda de fruits secs, va anar creixent gradualment fins arribar a les més de mil referències de producte, entre fruits secs, aperitius, espècies, mels, melmelades, caramels, productes dietètics (llavors, cereals,..), bolets secs o en conserva, etc. Amb el canvi de segle, van tornar a ampliar el seu negoci, ara amb una nova marca: Severino Cortés, sota la qual es comercialitza una extensa varietat d’especialitats dolces com torrons, pastisseria, brioixeria, xocolates i bomboneria.

Entrar en aquest establiment és endinsar-se en un sense fi de prestatgeries plenes de producte per satisfer les necessitats tant dels professionals de la restauració i l’hostaleria com dels particulars. En aquesta botiga es pot aplicar aquella dita de que “Si no ho tenen és perquè no existeix”. I si no us hi voleu atansar, tenen servei de venda on-line i de repartiment diari.
Més racons gurmet de Barcelona
Tokyo-Ya, el paradís de la cuina japonesa
Pastisseria Bubó, dolça temptació

