Diuen que la xocolata, a més de ser una font de plaer gràcies al seu punt de fusió -lleugerament inferior a la temperatura del cos- i al seu contingut d’endorfines -unes substàncies que estimulen el cervell produint sensació de plaer- és un producte beneficiós per a la salut gràcies als antioxidants que conté i que ajuden a prevenir la hipertensió.
Si sou fans d’aquest producte diví, a Barcelona tenim la sort de poder gaudir d’una molt bona oferta de xocolates de tota mena, capaces de seduir a tot tipus de paladars. Una de les xocolateries que més m’agrada és un petit establiment que està situat a un carreró on es respira dolç per tot arreu, la Xocolateria Equador.

Situada al número 17 del carrer Petritxol, al Barri Gòtic del districte de Ciutat Vella, a la Xocolateria Equador hi trobareu una àmplia selecció de xocolates en el seu format més clàssic de tauletes, bombons i trufes, a més d’altres especialitats que inciten a la compra més impulsiva, com les que ells anomenen trossos, les temptacions, les barretes o els detalls. Petites creacions que van de la xocolata més pura fins a les més atrevides combinacions de sabors i textures amb fruits secs i espècies.
La Xocolateria Equador és una empresa d’origen portuguès, creada l’any 2008 a Porto. A diferencia d’altres xocolaters que podem trobar a Barcelona, ells no treballen amb cacaus procedents de diverses regions del món, sinó que treballen exclusivament amb cacau procedent de les illes africanes de São Tomé & Príncipe, on tenen una plantació pròpia. En paraules de la pròpia empresa, la seva missió és recuperar el prestigi internacional del cacau de les illes de São Tomé & Príncipe i donar-li un grau d’excel·lència. Treballen sota el concepte de Tree to Bar, que representa el nivell més gran de control que es pot tenir d’una producció de xocolata. El punt de partida és la producció del fruit a l’arbre de cacau, que va més enllà del Bean to Bar on es parteix de les llavors.

Val la pena trobar un moment per deixar de banda les obligacions de la vida quotidiana i deixar-se caure al carrer Petritxol, berenar en una de les seves granges -que, malgrat cada vegada més estan orientades a atendre al turisme, encara mantenen el seu encant- i després passar per la Xocolateria Equador i endur-nos cap a casa algunes de les seves especialitats. Ja us puc ben assegurar que quan descobriu el seu assortiment de tauletes, no sereu capaços de comprar-ne només una. Atenció a la tauleta de xocolata negre, caramel i sal o a la de xocolata negre amb pebres.
Més racons gurmet de Barcelona
Tokyo-Ya, el paradís de la cuina japonesa