Des de Vadegust, Vadevi i Balears Vadevi us volem fer la vida una mica més fàcil. És una època complicada i ja hem acabat les idees per suplir a casa les activitats que normalment fèiem a fora. És per això que us fem la proposta definitiva: unes combinacions fàcils amb les que hi guanya tothom. Sense cuinar. Una combinació per gaudir a casa i que us donarà plaer, que us farà quedar bé amb la gent del vostre entorn i que activarà la compra de productes i vins de proximitat que estan passant un moment delicat. I tot això sense moure-us de casa.
Som-hi doncs! Avui carn i xulla d’Embotits Raima i Binifadet Negre 2018.
La carn i xulla és la versió menorquina de la llonganissa catalana. A Embotits Raima, de Ciutadella, l’elaboren amb una barreja de carn magra i de cansalada de porc que s’emboteix en budell natural. El seu gran secret, i el que dota de personalitat a aquest embotit, és el conjunt d’espècies que fan servir per amanir la carn, abans de deixar-la curar durant un mínim de 3 setmanes.

És un embotit que desprèn aromes de carn curada amb notes de pebre i de sabor intens. Al tastar-lo, el sabor de la carn de porc curada, accentuat pel gust que li aporta la cansalada i realçat pel punt salí i el tacte lleugerament picant del pebre negre, en aquest cas queda enriquit pels matisos aromàtics que li aporten les espècies, que el fan singular i diferent de la resta d’embotits semblants elaborats en altres indrets.
Tallat a rodanxes i acompanyat d’una llesca de pa blanc elaborat amb blat xeixa de Menorca, amanit amb oli d’oliva extra verge i uns cristalls de sal de Fornells, resulta deliciós.
El postgust llarg que ens ha deixat la carn i xulla d’Embotits Raima, marcat pel gust salí, el tacte picantó i els records de les espècies amb que ha estat amanit ens demana fer un glop de vi que ens reequilibri el conjunt gustatiu de la boca. Una excel·lent opció és el vi negre del celler Binifadet de la població menorquina de Sant Lluís. Al Binifadet negre 2018, elaborat amb les varietats syrah i merlot, se li dona una criança de 6 mesos en botes de roure americà.

És un vi franc i directe, d’aromes de fruites madures, intenses i llamineres, embolcallades de notes balsàmiques, d’herbes remeieres, que lliguen de meravella amb les aromes de la carn i xulla, sobre un fons d’aromes lleugeres d’espècies dolces que li aporta el seu pas per la bota americana. En boca és voluminós, amb una molt bona acidesa que li dona tensió i li aporta frescor. Pas de boca sedós, amb uns tanins suaus i molt ben polits. Un vi amable i golós que combina de meravella amb la carn i xulla.
Més maridatges
Recupereu altres lliuraments de “La parella perfecta” de Vadegust i Vadevi i agafeu idees per fer a casa:
- Ostres del Delta de l’Ebre amb Coca i Fitó d’Or.
- Llonganissa de Vic amb Casa Mariol Syrah Reserva 2015
- Coca de Llavaneres i Escumós Brut 21 d’Albet i Noya
- Torró d’Agramunt i Llàgrimes de tardor Mistela Negra
- Coca de recapte i vi novell negre
- Foie gras sencer d’Ànec de l’Empordà i Aymar Reserva Única 2013
- Canelons de l’àvia de Cannelonia i vi Maria Ganxa 2019
- Salmó salvatge fumat i Aymar Rosé Extra Brut 2016
- Tòfona negra de la Conca de Barberà i Família Torres Grans Muralles 2015
- Xocolata negra 100% cacau i AA Dolç Mataró
- Llom de tonyina roja Balfegó i Finca La Serra del Vent de Tomàs Cusiné
- Bacallà fumat Royal i Posidònia 2019 de Celler Sumarroca
- Amanida de maduixes amb sal d’herbes de Veritas amb Jean Leon 3055 Rosé
- Cor de Cabra de la Formatgeria Casa Mateu i cava Castell d’Or Brut Orgànic
- Bull de la llengua i Cossetània Cabernet Sauvignon Reserva
- Lloms de sardina fumada i Clos Antònia de Naveran
- Bunyols de Quaresma de la pastisseria Natcha i Malvasia dolça de l’Hospital de Sitges
- Ous de salmó i Vilarnau Brut Reserva Rosé Delicat Ecològic
- Hummus i Casa Mariol Garnatxa Negra Jove Eco
- Ametllats i Solera 1931-Garnatxa d’Empordà del Celler d’Espolla
- Anxoves de l’Escala i escumós Júlia Bernet Brut Nature R-130
- Sobrassada de porc negre Son Vivot amb Autònom 2014 de Vins Miquel Gelabert
- Paté de Campagne de Cal Rovira i Lasendal Selecció 2019 del Celler de Capçanes
- La parella perfecta: Formatge Mahón-Menorca DOP i Sa Forana Blanc 2020