Vadegust
La Trencadora triomfa amb una crema de cacau amb avellanes 100% catalanes

Dignificar els productes de la nostra terra. Aquest és probablement el primer lema d’Antoni Torrens, la quarta generació de l’empresa La Trencadora, que ha creat una exitosa crema de cacau i avellana. 

La Trencadora és una empresa familiar fundada l’any 1920 al Rourell (Alt Camp) i que s’ha dedicat des de semprea la producció de l’avellana negreta. “Catalunya és un dels referents mundials pel que fa a la producció d’avellanes, però, malgrat això, Itàlia és el prescriptor dels subproductes que s’obtenen amb aquest fruit sec”, diu Torrens, que va deixar tota una vida dedicada a l’enginyeria per tornar a casa i canviar el rumb del negoci familiar. 

“Allà tracten l’avellana amb delicadesa i n’elaboren productes premium”, assegura. Torrens va emmirallar-se amb Itàlia i per aquest moiu va crear aquesta crema d’untar feta exclusivament amb avellanes del Rourell, cacau d’alta qualitat i vainilla de Madagascar. Segons explica Torrens a Vadegust, actualment La Trencadora està engrescada en el llançament i promoció del seu nou producte: una pasta d’avellanes per a gelateries.

Pots oberts de la crema de cacau i avellanes de La Trencadora | Instagram La Trencadora

“Els gelaters catalans sempre han hagut de comprar la pasta d’avellanes a Itàlia, perquè aquí no en fem cap de qualitat. Gràcies a unes jornades i la col·laboració de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) vam identificar aquest buit al mercat i n’hem començat la seva elaboració”. De fet, tal com comenta Torrens, feia temps que el gremi reclamava aquesta pasta d’avellanes autòctona per no haver de comprar-la a l’exterior. 

Fa anys que La Trencadora s’ha submergit en el repte de dignificar i promocionar l’avellana catalana, perquè vol protegir l’orografia de les terres tarragonines i, al mateix temps, fer valdre la pagesia familiar, un ofici amenaçat per les grans explotacions. 

Aquesta “Nutella catalana”, que ha estat molt aclamada a les xarxes socials, porta la cultura catalana en el seu embalatge. La famosa dibuixant Pilarín Bayés ha estat l’encarregada de dibuixar el Patufet que llueix a l’etiqueta. Aquest vol ser un reclam per als infants i també una picada d’ullet a totes les generacions que han crescut amb les il·lustracions d’aquesta dona referent de la literatura infantil. 

Pots de la crema de cacau i avellanes de La Trencadora | Instagram La Trencadora

Avellaners gràcies a la fil·loxera

La família de La Trencadora va començar a dedicar-se al cultiu després que a finals del segle XIX la fil·loxera afectés les vinyes. A partir d’aquest moment, gran part dels pagesos tarragonins van omplir les seves terres d’avellaners i ametllers. Actualment, La Trencadora gestiona unes 30 hectàrees d’avellaners, de les quals la meitat són pròpies, i un negoci de compravenda d’avellanes a altres productors.

Aquesta explotació agrícola rourellenca treballa dia rere dia per posicionar els productes autòctons a les prestatgeries gurmet i donar l’espai que mereixen als productes de proximitat fets a casa nostra. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa