Lidl Supermercats se sumen a la lluita per el preu just de la llet i també començarà a comercialitzar la seva llet de quilòmetre zero, que “garanteix la rendibilitat de les famílies ramaderes catalanes”, segons explica la companyia alimentària en un comunicat. La iniciativa és un projecte de la mà de la cooperativa Campllong, dirigida pel ramader Joan Pijoan, i de la pròpia cadena de supermercats i començarà a vendre’s a partir de les pròximes setmanes.
Aquesta iniciativa de col·laboració celebrarà es presentarà oficialment la setmana que ve, en un acte on hi assistirà la consellera d’Acciò Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, Teresa Jordà; el director general de Compres de Lidl Espanya, Miguel Paradela; i serà presentat pel mateix Pijoan. Tot i que el comunicat del supermercat no dona més detalls, sembla que l’acord podria ajudar als ramaders de la cooperativa Campllong a vendre la llet a preu just i, a la vegada, demostrar la qualitat del producte de proximitat català.

El preu de la llet és objecte de polèmica des de fa mesos. Va ser Bonpreu la primera companyia que va començar a comercialitzar una llet que es pagava a preu just amb la col·laboració de l’agrupació de cooperatives Vaquers Plana de Vic.
Els ramaders es queixen del preu de la llet
I és que des de fa uns anys, els ramaders asseguren que la llet cada vegada es paga a preu més baix i això implica pèrdues que molts d’ells no poden recuperar. En aquest sentit, Vaquers Plana de Vic van ser els primers en intentar trobar una solució, buscant algun distribuïdor que comprés la llet a preu just.
Ara, Lidl se suma a aquesta polèmica i s’alia amb la cooperativa Campllong per trobar-hi una solució eficaç, no només pels ramaders sinó també per la societat catalana, per tal de que puguin tenir accés a un producte de proximitat: “una llet de quilòmetre zero”, tal com l’anomena el comunicat de Lidl Supermercats.