La contundent resposta d’un restaurant a uns influencers: “Les coses es fan sense esperar res a canvi”

Els influencers demanaven menjar gratis "els millors plats" del local a canvi de fer-los promoció a les xarxes

El restaurant Topik, situat a l’Eixample de Barcelona, s’ha trobat amb una situació que l’ha indignat i que ha volgut compartit a les xarxes socials. El perfil de Twitter del local ha publicat una captura de pantalla d’un missatge privat que uns influencers li han fet arribar demanant que els convidin a menjar a canvi de posar fotos del seu negoci a les xarxes. “Hola, encantants, som la Roberta i el Mikel. Som influencer de gastronomia (el restaurant ha esborrat el nom del compte) amb més de 22.000 seguidors i amb una mitjana de 1.000 likes per fotografia”, comença el missatge.

Però continua: “Com vostè sap, en aquests moments tenir visibilitat a les xarxes socials és fonamental per aconseguir nous clients o que repeteixin. Com tenim molts seguidors fans de la gastronomia, tenir el vostre restaurant al nostre perfil és una gran oportunitat per captar nova clientela. A més de promocionar el vostre restaurant en tot el món i especialment a Barcelona”.

Però encara hi ha més: “Hem pensat fer publicitat al nostre perfil, pujant un post amb diferents fotos i diverses stories i un article al nostre blog. En intercanvi, vostè ens convida a menjar els seus millors plats. Així farem fotos i vídeos per atraure clients que encara no coneixen el vostre negoci o que han oblidat la seva existència”. I conclou finalment el missatge: “Per experiència, tots els nostres col·laboradors estan encantats amb el retorn i èxit de la nostra feina”.

Un dels plats que fan al restaurant Topik: Ventresca de tonyina vermella amb pèsols del Maresme | Facebook Topik Restaurant

Tot aquest missatge ha indignat profundament el propietari, que els ha respost també per missatge privat que posteriorment ha compartit a les xarxes: “Us n’heu adonat que hi ha una pandèmia i que el restaurants de Barcelona estem amb aforament limitat al 30% i limitacions horàries? Ho dic perquè el fet de demanar em sembla una mica falta d’empatia a aquestes alçades per part vostra. Quan tot això va començar al mes de març deien que seríem millors persones i bla, bla, bla. Las paraules se les emporta el vent”.

I, finament, conclou de manera molt contundent: “Portem des del mes de març perdent 50.000 euros. Creus que em queden ganes de convidar a ningú? Tinc els meus treballadors en ERTO sense cobrar. Una mica de si us plau, no? Les coses es fan per desinterès, sense esperar res a canvi. Que us vagi bé a la vida”.

Però no només això, sinó que el restaurant ha acompanyat aquestes captures de pantalla d’un altre text: “Una mica de si us plau no? Estem perdent diners dia a dia, amb aforament del 30% i sense poder treballar les nits bé, i vosaltres em demaneu que us convidi a menjar els meus millors plats. El que us hauríeu de posar és a treballar d’una… vegada. La meva àvia a això li deia fer el gandul”.

Nou comentari