Polèmica per una crema de cacau que es ven com a saludable

El llançament d’una nova crema de cacau promoguda pel nutricionista i influencer Carlos Ríos, i de la marca Shukran Foods, ha generat una forta polèmica a les xarxes socials. Molts són els que es queixen que el producte es ven dins del moviment ‘Real Food’ -per tant, com a menjar “saludable” i no processat-, argumentant que no té tant de sucre ni additius com les cremes de cacau de les marques més conegudes. Els detractors consideren que pel fet de ser crema de cacau ja és un producte processat. Però no només això, sinó que argumenten que a l’envàs diu “sense sucres afegits”, quan en l’etiqueta es deixa clar que un dels ingredients principals, per endulcir la crema de cacau, són els dàtils, que tenen un 63% de sucres.

I ha estat el propi Carlos Ríos qui ha volgut defensar la seva crema de cacau. Ho ha fet en diverses piulades publicades des del compte ‘My Real Food’: “La crema de cacau realfooding es basa, principalment, en castanya, dàtils, tahini, cacau i oli d’oliva verge extra”, ha començat assenyalant, i ha afegit: “Substitueix així les 546 kcal/100g procedents de sucre i oli de palma de les típiques cremes ultraprocesadas per 180 kcal/100 g d’ingredients de qualitat”.

La crema de cacau de Shukran Foods | Facebook Shukran Foods

En aquesta línia, el nutricionista ha insistit: “Aquesta reformulació en la recepta suposa un canvi de paradigma en el mercat d’aquests productes. Aquesta revolució ja està fent que se’n parli molt, i els mitjans de comunicació han sortit a dir que aquesta crema és ultraprocesada igual que la resta”, i es queixa: “El problema és que les multinacionals saben que no poden canviar la seva recepta ni copiar la de realfooding. Senzillament perquè no hi ha castanyes, Aove o dàtils en el món suficients ni poden assumir els seus costos en el model de negoci que tenen. És un escac al rei”.

Nou comentari