Ets un amant del pernil, en qualsevol de les seves versions? I, a més, estàs preocupat per la línia i no et vols engreixar en excés? Dons t’interessarà aquest article en què t’explicarem quin pernil, si el dolç o el salat, és millor per a la dieta. Segons publica ‘Ok Diario‘, el pernil dolç sempre s’ha considerat un embotit ‘lleuger’ i ‘magre’ i, per tant, adequat per a la dieta d’aquells que volen mantenir-se en forma , així com d’algunes persones que estan malaltes -com quan tenim mal de panxa-.

Però la veritat és que el pernil salat també conté excel·lents propietats nutricionals i un baix contingut calòric, de manera que serà bo analitzar les característiques de cada tipus de pernil perquè veiem si realment un és tan bo o si realment també se li pot donar a l’altre una “oportunitat” quan es tracta de la dieta.

El pernil dolç és ric en proteïnes d’alt valor biològic, és a dir, contenen tots els aminoàcids essencials. És un embotit magre en el qual la presència de greix és bastant limitada, tot i que els greixos presents són principalment greixos saturats.

També conté una important quantitat de sals minerals, entre elles el zinc i el ferro i molt importants vitamines del grup B, que són presents en importants quantitats i que realitzen tota una sèrie de funcions fonamentals: des de protegir el cor fins a mantenir el correcte equilibri del sistema nerviós.

Un plat amb pernil dolç / Pixabay
Un plat amb pernil dolç / Pixabay

Per la seva banda, el pernil salat també es caracteritza per una important aportació de proteïnes, fins i tot superior al que ens garanteix una ració equivalent de pernil dolç.

També en aquest cas tenim una presència important de vitamines del grup B així com de vitamina E, que té propietats antioxidants.

Però des del punt de vista del contingut de sals minerals, els dos tipus de pernil són substancialment equivalents.

Finalment, els greixos del pernil dolç són majoritàriament insaturats, i aquest aspecte és sens dubte un punt al seu favor per a la salut humana.

Quin pernil és millor triar?

En aquest punt sembla que arribarem a la conclusió que sí que podria ser cert que el pernil dolç és millor. De fet, hi ha altres factors a tenir en compte, com l’aportació calòrica dels embotits en qüestió: el pernil salat té un valor energètic d’unes 267 kcal , mentre que el pernil dolç té unes 177 kcal .

A més, el pernil salat també conté una major quantitat de sal que el dolç. Evidentment, actualment la quantitat de sal que conté el pernil salat és molt menor que en el passat i, en condicions normals, no és excessiva, però en qualsevol cas podria fer que aquest aliment no sigui adequat per als qui pateixen hipertensió arterial.

En conclusió, no és fàcil entendre sense ambigüitats quin dels dos tipus de pernil és més adequat per a la dieta, però es podria concloure que el pernil salat és perfecte per als qui fan exercici amb freqüència i, per tant, poden permetre’s algunes calories més; mentre que el pernil dolç és més adequat per a aquells que porten una vida sedentària.

Nou comentari

Comparteix