Potser no estem gaire acostumats a menjar coco habitualment. Especialment depenent del lloc on vivim. Però això no vol dir que haguem de passar d’ell i oblidar-nos-en. Tot al contrari. Cal tenir molt present. De fet, el que molta gent no sap és que el coco posseeix diversos avantatges que permenten entendre per quin motiu metges i nutricionistes l’aconsellen. Són les raons per a incorporar el coco en la teva dieta.

Aquesta fruita tropical s’ha posat de moda en els darrers anys, especialment gràcies a les facilitats per a la seva comercialització, i a l’evident versatilitat que té, ja que serveix tant per a preparar olis, llards, llets, i fins i tot farina. A més, està considerada com un tresor des del punt de vista nutricional.

Un coco obert | Pixabay
Un coco obert | Pixabay

100 grams de coco aporten aproximadament 350 calories, per la qual cosa és una de les fruites més calòriques. Però no hem de quedar-nos només amb aquesta dada, sinó analitzar què obtenim a canvi en terme d’aportacions per al correcte funcionament de l’organisme.

Tal i com publica ‘Ok Diario’, el coco aporta una bona quantitat de calories, però també posseeix grans aportacions de substàncies essencials per a la vida, com ara sodi, potassi, hidrats de carboni o fibra alimentària. Evidentment, no podem excedir-nos en el seu consum, pels seus greixos i àcids saturats.

En qualsevol cas, una ingesta moderada de coco ens proveirà de vitamines i minerals que necessitarem per a les nostres activitats diàries, com a fòsfor, magnesi, ferro i vitamines E, C, i B. El seu consum és recomanat tant en nens com en adults, i en dones embarassades i mares lactants, ja que no té cap mena de contraindicació per a aquestes persones.

Un postre de coco | Pixabay

Incorporar-lo a la dieta

El coco és un aliment fonamental en qualsevol règim alimentari que tingui per objectiu augmentar el pes corporal, i d’igual manera es recomana l’aprofitament en gent gran, perquè enforteix tots els ossos del cos, prevenint que es produeixi osteoporosi a edats massa primerenques.

El cor dels humans és un altre dels grans beneficiats pel coco, perquè és capaç de regular els nivells de glucosa en sang, disminuint els triglicèrids en aquells que pateixen de colesterol.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa