L’Associació Llet de Cabres Catalanes -que agrupa ramaders de cabres en col·laboració amb formatgers catalans- ha emès un comunicat on assegura que “s’ha vist obligada a referenciar de nou el preu de la llet de cabra davant l’augment de preus de les matèries primeres“. Segons aquesta associació, “el sector veu amb preocupació l’augment de preus dels últims mesos, un fet que pot fer perillar les seves explotacions. Només el pinso per alimentar les cabres ha patit un augment aproximat d’un 20% durant l’últim any, i les previsions de futur són que encara pugui pujar més”.

En el text, l’associació assenyala que “actualment, per a una explotació de 400 caps de bestiar, que consumeixen uns 13.000 kg de pinso mensuals, aquest increment de preu suposa una despesa de 1.000 euros més cada mes en la despesa en pinso. Unes xifres que, en molts casos, poden portar a la inviabilitat de moltes explotacions ramaderes”. A més, afirma que l’augment dels preus de llum i gas també s’ha fet notar, com en molts sectors, i que en alguns casos, les factures s’han triplicat”.

Ramaders munyint les cabres en una imatge d'arxiu | ACN
Ramaders munyint les cabres en una imatge d’arxiu | ACN

L’associació també explica en el comunicat que els seus membres, reunits en assemblea, un cop l’any, referencien el preu de la llet entre els associats per així pagar un preu just pel litre de llet i garantir la supervivència del sector. Però que “excepcionalment, enguany s’ha hagut de tornar a referenciar el preu aquest mes de març“. A més, els integrants de la junta de l’entitat, s’han emplaçat a fer reunions mensuals per fer el seguiment de preus i anar-se adaptant a cada situació. L’objectiu de l’ens és que el sector ramader pugui guanyar- se la vida dignament i se li pagui la llet a un preu just i que, al mateix temps, les formatgeries puguin obtenir una llet de màxima qualitat.

Campanya per ajudar el sector

Davant la situació actual, l’Associació impulsa també una campanya per ajudar el sector i promoure el consum de formatge de cabra català. Amb el lema ‘Som la resistència!’ durant les properes setmanes desplegarà una campanya a través de diversos mitjans de comunicació i també a les xarxes socials per reivindicar el sector, fomentar el consum de productes de proximitat i donar a conèixer el formatge de cabra català.

Més notícies
El formatge 'Il·lusió' | Llet de Cabres Catalanes

Llet de Cabres Catalanes treu al mercat un formatge tendre en suport a la ramaderia

Comparteix
Bon Preu ha incorporat la nova referència al servei de tall de les xarcuteries de 160 establiments
:  - Mobile

Nou comentari

Comparteix