Al març del 2020, els fonaments del sector hostaler es van enfonsar i l’arribada de la pandèmia i les seves conseqüents restriccions van acabar amb més de 85.000 bars i restaurants a l’estat espanyol. En aquest context, la restauració no va tenir cap altra opció que aprofitar la digitalització i les múltiples oportunitats que ofereix la tecnologia per a garantir la seva supervivència i oferir un servei adaptat a la nova situació.

En aquest sentit, han guanyat molt de protagonisme softwares de gestió orientats a l’àmbit de la restauració. Un exemple n’és Pikotea, un sistema que digitalitza tot el procés de vendes de qualsevol model de negoci dedicat al sector de l’hostaleria. En concret, segons dades de Pikotea Programari, l’ús de les eines digitals suposa un augment del tiquet mitjà d’un 24%, garanteix una millora en l’atenció al client i incrementa l’efectivitat dels establiments.

“Es tracta d’un sistema que et permet oferir un servei adaptat a les noves necessitats i els nous hàbits de consum dels clients, els qui cada dia estan més acostumats a realitzar tot tipus d’operacions a través d’un dispositiu mòbil”, assegura Guillermo González-Outón, CEO de Pikotea Programari.

Un àpat en un restaurant | Pxhere
Un àpat en un restaurant | Pxhere

La digitalització, la clau per a mantenir el sector hostaler

Durant els períodes de restriccions més estrictes els professionals de l’hostaleria es van veure obligats a tancar les seves portes i, en moltes ocasions, l’única cosa que els va permetre sobreviure va ser adaptar-se a la digitalització. En aquest sentit, aquest pas es va convertir en el millor aliat per als restauradors, que van incrementar exponencialment l’ús d’aquesta mena de sistemes amb la finalitat d’adaptar-se a les noves circumstàncies i mantenir el nivell de facturació o fins i tot augmentar-lo.

Així doncs, “la tecnologia i la digitalització han permès als hostalers millorar la seva capacitat de resiliència davant les possibles mesures restrictives i, de manera paral·lela, han ajudat el sector a modernitzar-se i obrir-se a noves línies de negoci concorde als hàbits dels consumidors actuals” afirma el CEO de Pikotea Programari. En el mateix sentit, afegeix que “és indispensable que els hostalers puguin mantenir la seva activitat comercial ja sigui via en línia o presencial, ja que és un dels sectors que més presència té en el nostre dia a dia i la nostra cultura”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa