Dies més curts, menys llum, intensos colors, fred i pluja… així és la tardor. Però aquesta estació també es caracteritza per posar al nostre abast aliments que són autèntiques joies nutricionals. Després de l’explosió de color i sabor de les fruites i hortalisses de l’estiu, els últims mesos de l’any ens proposen rics aliments, com aquests 5 aliments imprescindibles per gaudir de la tardor que proposa l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

1. Els bolets: són els reis dels boscos, i molts d’ells són autèntiques menges, capaces per si soles de donar tota la personalitat a qualsevol plat: a la planxa, saltades, guisades, en regirats o risottos… Si surts al bosc a agafar-les, és important conèixer-les bé i, en cas de dubte, rebutjar-les. Evitaràs problemes si les compres a la teva fruiteria de confiança.

Un cistell ple de bolets | Pixabay

2. Les cols: la forta olor que desprenen en la cocció o la fama de generar flatulències en la digestió són els aspectes negatius d’unes verdures especialment riques, que aporten a la nostra dieta molts beneficis nutricionals i gastronòmics. Cabdell, coliflor, cols de Brussel·les o naps… qualsevol d’elles són una bona opció: no hi ha excuses per a no beneficiar-se d’elles.

Col de pell de galàpet | Mas Jalech
Col de pell de galàpet | Mas Jalech

3. Els llegums: llenties, cigrons, mongetes, pèsols… els llegums estan tot l’any, però s’adapten perfectament a la tardor i a l’època de fred: és el moment de gaudir dels millors guisats amb la cullera a la mà. I recorda que per si soles no engreixen, sinó que tot depèn dels ingredients amb que acompanyin als teus llegums.

Una amanida de cigrons | Pixabay
Una amanida de cigrons | Pixabay

4. Els cítrics: aquestes bombes de vitamines són la fruita tardorenca per excel·lència. Mandarines, taronges, aranges, clementines… són fruites riques sobretot en vitamina C (o àcid ascòrbic). Amb només una taronja es poden cobrir les necessitats diàries d’aquesta vitamina antioxidant i, a més, aporten molta fibra. Aquesta tardor, que no et falti un cítric a la teva dieta.

Clementines | Pixabay

5. La fruita seca: són aliments molt nutritius i energètics, un concentrat de proteïnes, greixos i bones dosis de vitamines, minerals i fibra. Les seves bondats nutricionals aconsellen la seva presència en la dieta mediterrània tots els dies… però amb un grapat de fruita seca natura n’hi ha prou: així no et passaràs de calories.

Diferents fruits secs | Pixabay

Nou comentari

Comparteix