Cacaolat ha decidit recuperar el seu disseny icònic, el de l’any 1933. Segons ha argumentat l’empresa en una nota de premsa, “el consumidor d’avui està cada vegada més compromès amb els productes que consumeix”, de manera que “un 81% d’ells declara buscar productes més saludables i transparents, fets amb ingredients naturals dels quals conegui el seu origen i que siguin de comerç just”.
A més, amb la irrupció de la Covid-19 se suma una altra tendència: els consumidors han canviat el seu comportament de compra. Segons Cacacolat, “un 61% ha disminuït la freqüència de compra augmentat el tiquet mitjà per acte. Cada vegada anem menys al supermercat, però quan anem omplim més les cistelles”. Al seu torn, les compres realitzades en els supermercats són més premeditades i ràpides, per a passar menys temps en l’establiment. Per això l’empresa considera que “és essencial comptar amb un embalatge diferent perquè ressalti en el lineal i que, a més, destaqui i reforci els valors de les marques i mostri els productes d’una manera transparent”.
Per a Cacaolat, aquestes tendències han estat l’impuls definitiu per a renovar la imatge de l’ampolla familiar de 1L i apostar per recuperar els seus orígens, tornant a l’ampolla transparent ideada pels seus fundadors en 1933, la qual deixa visible la seva essència: llet Letona de granges de proximitat i el seu cacau d’agricultura sostenible. Una imatge més natural i moderna que deixa visible l’alta qualitat dels seus ingredients i que, a més, incorpora l’etiqueta de qualitat nutricional B segons la classificació de Nutriscore.
Cacaolat va ser el primer batut embotellat del món des que, fa gairebé 90 anys, Marc i Joan Viader van decidir utilitzar la millor llet, la llet Letona que produïa la seva família, i barrejar-la amb el millor cacau per a elaborar una recepta màgica que es manté intacta avui dia. Durant tots aquests anys, Cacaolat ha mantingut l’essència i recepta original que els seus fundadors van idear en 1933, adaptant-se en tot moment a les necessitats canviants del consumidor. I actualment, Cacaolat continua elaborant el seu batut de cacau únic amb llet Letona de granges de proximitat i cacau, ara a més d’agricultura sostenible.
Avui Cacaolat es despulla, deixant enrere l’etiqueta groga que embolicava completament el producte sense deixar veure el que hi havia darrere per a deixar veure l’alta qualitat dels seus ingredients en una ampolla transparent, presentant: El nou Cacaolat de sempre.
Aquest nou disseny transparent de l’ampolla estarà disponible en el format familiar de la recepta original, en la recepta 0% sucres (sense sucres afegits) i també en el nou Cacaolat amb tot el sabor original sense lactosa.
Seguint el seu compromís amb la sostenibilitat i el medi ambient, els envasos de plàstic de la gamma són 100% reciclables i utilitzen un 25% PET reciclatge. A més, Cacaolat aposta pel consum en format vidre que es troba en el canal de restauració i que ja es pot trobar en diversos supermercats.
Per saber-ne més
Per saber-ne més sobre la història del Cacaolat, pots llegir aquest reportatge: Cacaolat, el batut de cacau més barceloní.