Vadegust
Barcelona impulsarà empreses d’alimentació i gastronomia amb el FoodLab

L’Ajuntament de Barcelona i Mercabarna han signat un acord per estudiar la posada en marxa d’un FoodLab que esdevindrà un nou pol d’activitat i un hub d’innovació gastronòmic. Serà un laboratori que utilitzarà les eines tecnològiques d’última generació i que impulsarà projectes FoodTech a Barcelona. Amb aquest objectiu, l’Ajuntament i Mercabarna es comprometen a liderar la transformació a la zona del 22@Nord exercint de tractors en inversió pública amb la transformació de la nau central del recinte de La Escocesa, i garantir el desenvolupament d’aquest nou planejament urbanístic.

La nau Shield, on s’ubicarà el projecte, està pendent de rehabilitació, i té una superfície lleugerament superior a 2.000 metres quadrats. Un cop entri en funcionament, aquest espai vol esdevenir un laboratori de referència internacional en emprenedoria creativa en el sector agroalimentari i un centre pel desenvolupament d’una indústria alimentària sostenible i saludable, i atraure talent especialitzat i inversions.

Barcelona és la sisena capital del món en indústries FoodTech. Després de Nova York, Boston i San Francisco (EUA), Londres i Berlín, Barcelona es posiciona en el rànquing del Global Startup Ecosystem Index 2021. Així, la ciutat aconsegueix una puntuació de 8,55 per davant de ciutats com Shangai, Àmsterdam, Los Angeles o Chicago. Barcelona compta amb un full de ruta d’economia sostenible, amb un eix vinculat a l’alimentació, que vol l’impuls de models de negoci innovadors que fomentin un consum local i responsable, i que aposta per la salut i hàbits alimentaris sostenibles.

Vista des de terra dels gratacels de la zona del 22@ | barcelona.cat


A Catalunya es concentren 185 projectes relatius a FoodTech, segons el directori d’ACCIO. Per exemple, l’experiència d’start-ups com Heura, que està a prop d’esdevenir unicorn del sector, entre altres més noves i igualment disruptives, com ara, Grin Grin Foods, Vacka, Incapto, InnoLarva o Voilà, són ja realitats, i el nou hub accelerarà l’aparició de noves empreses emergents. Empreses de grans dimensions com la britànica Ocado han aterrat a Barcelona, i fires tan rellevants com Alimentària, són claus en el desenvolupament d’aquests projectes.

Impuls al talent i noves tendències gastronòmiques

Així, l’Ajuntament impulsa el projecte amb Barcelona Activa -que en l’actualitat compta amb el programa d’acompanyament empresarial InnoFood, amb la filosofia de fer créixer les start-ups especialitzades en aquest sector i examinar les noves tendències- i Mercabarna com agent dinamitzador i amb polítiques de clúster integrant els diferents actors de la cadena de valor agroalimentària, convidant a formar-hi part a tot l’ecosistema alimentari des de centres formatius a empreses privades del mateix sector.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa