Potser algú no s’ho creu, o li sembla una tonteria, però hi ha certs aliments que fan més feliços als humans. Evidentment no n’hi ha cap que elimi la tristessa, o l’angoixa, però sí que n’hi ha alguns que poden ajudar a combatre aquests sentiments. Tot té a veure amb la serotonina -coneguda també com l’hormona de la felicitat- i que es produeix en un 80% en els intestins, de manera que els aliments que ingerim tenen una influència i importància directa en el nostre cervell. I ‘La Vanguardia‘ ha fet un recull de quins són els 6 aliments que contribueixen a que estiguem més contents

1. Festucs: el festuc és una de les fruites seques més beneficioses per a la nostra salut. Ens ajuda a pujar els nivells de serotonina gràcies al seu alt contingut en triptòfan. El festuc conté omega-3 i omega-6, uns àcids grassos que ajuden a reduir l’estrès i la depressió. Altres propietats que té són la protecció de músculs i ossos, l’obtenció de greixos saludables o el seu contingut en àcid fòlic, una vitamina que segons els estudis, la seva deficiència està relacionada amb la depressió. El seu sabor salat i grandària petita fan que sigui un snack ideal i saludable per a qualsevol moment. del dia.

2. Civada: aquest cereal integral és molt recomanable per a èpoques de fatiga, nerviosíssim o ànims depressius pel seu contingut en triptòfan. Aquest aminoàcid, al costat dels carbohidrats d’assimilació lenta que també contenen, ens ajuda a reduir els nivells d’estrès i relaxar-nos.

3. Tonyina: al costat del salmó i la sardina, la tonyina és dels peixos blaus més versàtils i fàcils d’introduir en la nostra dieta. Ja sigui en una amanida o amb arròs, aquest aliment ens proporciona àcids omega-3 que ens ajuden a reduir el colesterol i augmentar els nostres nivells de serotonina. La tonyina és comuna en la dieta mediterrània tradicional, de la qual s’han fet estudis que relacionen aquest model dietètic amb una menor probabilitat de desenvolupament de depressió.

Tonyina | Pixabay

4. Tofu: és un dels productes vegetals més coneguts del mercat. Té una gran quantitat de magnesi, un nutrient que en la seva deficiència pot provocar problemes d’atenció, fatiga i hipersensibilitat davant de l’estrès. Un altre nutrient que conté aquest derivat de la soia, encara que en poca quantitat, és la vitamina B12. Aquesta és molt important sobretot per a aquells que segueixin dietes vegetarianes o veganes, ja que els aliments amb un major contingut de B12 són carnis i lactis. La falta d’aquesta vitamina pot provocar estats de cansament i descoratjament, així que és recomanable consultar un nutricionista abans de començar qualsevol tipus de dieta vegetal.

5. Bitxo: la causant que siguin un aliment idoni per a ser més feliç és la capsaina. Aquesta substància química és la que li dona el sabor picant a aquesta fruita. Segons diversos estudis realitzats, com el de la Universitat Estatal de Kaduna, a Nigèria, el picant d’aquest aliment ajuda a combatre la falta d’energia que pot provocar la depressió i a reduir els nivells de pànic, per la qual cosa també és un remei contra l’ansietat.

6. Llenties: aquest tipus de llegums destaca pel seu alt contingut en fenilanina i triptòfans. Aquest primer aminoàcid combat la depressió, augmenta els nivells d’endorfines i té un cert efecte analgèsic. El triptòfan ajuda a la producció de melatonina, que regula els cicles de somnis, i de serotonina. Malgrat ser un llegum lleuger, la seva ingesta produeix sacietat, així que gràcies a les llenties es poden reduir els nivells d’ansietat.

Nou comentari

Comparteix