Atenció, perquè segur que tens a casa algun d’aquests 4 aliments, que són molt nocius per al fetge. Es tracta, segons publica ‘La Vanguardia’, de l’alcohol, els embotits, les begudes ensucrades i la sal. Com sabem, el fetge és un òrgan essencial per al correcte funcionament de l’organisme, ja que una de les seves funcions és l’eliminació de substàncies que poden resultar nocives.

Segons explica a ‘La Vanguardia’ Eva Rodríguez, dietista-nutricionista de l’Hospital HM Delfos, per a un bon estat de salut del fetge, és important “realitzar exercici físic moderat de manera regular, així com portar una dieta equilibrada rica en fruites, verdures i hortalisses”. L’experta recomana potenciar el consum de productes que milloren la salut del fetge, des de l’escarola i altres aliments anomenats colerètics -que activen la producció de bilis- a les nous -que mantenen a ratlla el colesterol i eviten que aquest s’emmagatzemi en els vasos sanguinis– o els peixos grassos com el salmó.

Sal marina | Pixabay

Però també avisa de quins són els aliments que són nocius per al fetge:

  • Alchohol: Nombrosos estudis científics relacionen el consum d’alcohol amb un major risc de patir diverses patologies del fetge. León recorda que l’alcohol està relacionat amb moltíssimes malalties i que cada vegada són més els estudis científics que confirmen que fins i tot un consum moderat comporta riscos per a la salut. L’OMS, per part seva, estableix un consum màxim de 20 g diaris per als homes i 10 g per a les dones, encara que recorda que qualsevol consum, per mínim que sigui, implica un risc.
  • Embotits: els greixos saturats contribueixen a l’acumulació de greix visceral al voltant del fetge, cosa que es correlaciona amb l’obesitat i el sobrepès. Entre els aliments amb més greixos saturats del mercat trobem els embotits, la brioixeria industrial i bona part de ultraprocesados.
  • Begudes ensucrades: es recomana evitar també el consum de les begudes energètiques ensucrades, un tipus de beguda que s’està posant de moda entre els joves, que consumeixen grans quantitats, segons ha alertat en un recent informe l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN).
  • Sal: Un estudi realitzat per científics de la Universitat de Jinan, en Guangzhou (la Xina), indica que el consum elevat de sodi podria donar lloc a una sèrie de canvis en el fetge, com a cèl·lules deformis, majors taxes de mort cel·lular i menors taxes de divisió cel·lular, cosa que podria conduir a la fibrosi hepàtica. De fet, l’OMS recomana no consumir més de 5 g de sal diaris, una xifra que segons aquest organisme la majoria de gent supera amb escreix (de 9 a 12 g diaris de mitjana).

Nou comentari