Vadegust
Restaurant El Terrat, cuina amb arrels marroquines i catalanes

“En el món de la restauració crec que hauria de ser un pilar fonamental cuidar els productors i el territori”, defensa el xef del restaurant El Terrat (Tarragona), Moha Quash, a Vadegust. Ell ha fet una aposta pel producte local i per abandonar tots aquells ingredients que només són possibles gràcies a l’exportació d’altres països. 

El llibre De Re Coquinaria (“L’Art de la cuina”) és el model a seguir de Quash, a l’hora de pensar en receptes i saber quins eren els vertaders productes originaris del Mediterrani. Aquest receptari és el més antic que es coneix i ve de l’antiga Roma -els experts coincideixen que va ser escrit entre els segles I i III dC-. “Les receptes de la meva carta no figuren en el llibre, però sí que utilitzo “L’Art de la cuina” per tenir consciència de les nostres arrels culinàries, i saber quins són aquells productes que de debò representen el territori”, afegeix Quash. Per això els plats rememoren el sacrifici del pagès riudomenc o la virtuositat del pescador del Serrallo.

Interior del Terrat Restaurant | Facebook El Terrat Restaurant

El Terrat és un restaurant d’alta cuina creativa basat en la proximitat del producte, per tant, tots els plats que s’hi troben són de menú degustació i cap deixa indiferent ni al paladar ni a la vista. Destaquen emplatats delicats, minimalistes i on la combinació d’ingredients crea petites obres d’art efímeres, llestes per a ser menjades. “Tots els plats de la carta estan pensats perquè la gent se’n vagi a casa havent viscut una experiència única, però n’hi ha un que sempre hem mantingut: el romesco de gamba vermella de Tarragona”, detalla Quash, qui actualment ofereix tres menús degustació al restaurant. 

Una oferta gastronòmica per tots els públics i butxaques

L’oferta del restaurant s’adapta a tots els públics: hi ha el menú Olivus (85 euros) que permet fer un recorregut per totes les especialitats del restaurant; el Mare Nostrum (115 euros) que ofereix una selecció d’aperitius del xef i un recorregut per l’ànima de la cuina dels pescadors tarragonins; i l’Essència (45 euros), que es pot gaudir els migdies i permet descobrir la filosofia del restaurant amb sis plats i postres.

Homenatge a Tàrraco: Crema de gamba vermella, avellana ‘negreta’ de Riudoms, pa de ceba i gamba vermella temperada | Facebook El Terrat Restaurant

La filosofia de Guash és clara pel que fa a la proximitat, però una de les virtuts del cuiner ha estat saber entendre i maridar totes les essències del Mediterrani i tot aquell aprenentatge que ha viscut de dues cuines molt veïnes: la marroquina i la tarragonina. “El meu pare era pescador del Serrallo i d’ell he begut les nocions de la cuina dels pescadors d’aquí, i de la meva àvia mare he pogut absorbir l’ànima de la cuina marroquina”. Per a Guash, la gran evolució del seu restaurant ha estat precisament combinar aquestes dues cuines i poder fer quelcom personal de tots els coneixements apresos a la infantesa. La cuina parla d’ell, de la terra i de tot allò que hem après des del lloc més pròxim, la llar. 

Els seus orígens familiars, vinculats a l’agricultura, la ramaderia i la pesca, han convertit hort, mercats i llotja en espai d’inspiració per a la seva cuina. “Presenta una cuina d’autor desafiant, innovadora, incansable i sincera. Tot plegat recolzat pel sacrifici, la perseverança i la lleialtat, valors dels seus avantpassats que donen sentit a la seva forma de veure la vida”, clouen des del restaurant. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa