Controlar la gana, tenir més energia durant el dia i dormir millor no sempre depèn de dietes estrictes ni de suplements.
Segons el metge Manuel Viso, especialista en urgències i hematologia conegut per la seva divulgació a les xarxes socials, i tal i com recull el portal “Gastro” de Telecinco, hi ha un hàbit molt més senzill que pot tenir un impacte directe sobre el benestar: exposar-se a la llum natural durant els primers minuts del dia.
El doctor assegura que dedicar entre 10 i 15 minuts al matí a rebre llum solar és “una de les medicines més importants per a l’ésser humà”.
Com afecta la llum al cos
Segons explica Viso, la llum natural actua com un regulador del rellotge biològic intern, és a dir, dels ritmes circadians que controlen processos com el son, la gana o els nivells d’energia.
Quan el cos rep llum solar a primera hora, interpreta que és moment d’activar-se i redueix la producció de melatonina, l’hormona relacionada amb el son.
Al mateix temps, aquest estímul ajuda a regular hormones vinculades amb la sensació de gana i sacietat, especialment la grelina i la leptina.
Això pot influir en la manera com el cos gestiona l’apetit al llarg del dia.

Més energia i millor descans
El metge també destaca que aquest hàbit pot contribuir a estabilitzar els nivells de cortisol i glucosa, dos elements relacionats amb l’energia i el metabolisme.
Segons diversos experts en salut, passar massa hores en interiors i exposats únicament a pantalles i llum artificial pot alterar aquests ritmes naturals.
Per això, recuperar el contacte diari amb la llum exterior podria ajudar a millorar l’estat d’ànim, reduir la sensació de cansament i afavorir un descans nocturn de més qualitat.
Tot i que sovint la llum solar s’associa només amb la vitamina D, Viso recorda que els seus efectes van molt més enllà.
Com incorporar aquest hàbit
La recomanació és molt simple i no requereix grans canvis.
N’hi ha prou amb sortir una estona al carrer al matí, fer una petita caminada o prendre uns minuts de llum natural abans de començar la jornada.
L’objectiu no és exposar-se excessivament al sol, sinó recuperar una relació equilibrada amb la llum natural dins la rutina quotidiana.
Viso insisteix que la salut acostuma a dependre més dels petits hàbits sostinguts en el temps que no pas de les solucions ràpides o les modes virals.
I, segons defensa el metge, un gest tan senzill com començar el dia amb llum natural podria tenir més impacte del que molta gent imagina.

