Vadegust
L’hàbit que recomana un metge per controlar millor la gana

Controlar la gana, tenir més energia durant el dia i dormir millor no sempre depèn de dietes estrictes ni de suplements.

Segons el metge Manuel Viso, especialista en urgències i hematologia conegut per la seva divulgació a les xarxes socials, i tal i com recull el portal “Gastro” de Telecinco, hi ha un hàbit molt més senzill que pot tenir un impacte directe sobre el benestar: exposar-se a la llum natural durant els primers minuts del dia.

El doctor assegura que dedicar entre 10 i 15 minuts al matí a rebre llum solar és “una de les medicines més importants per a l’ésser humà”.

Com afecta la llum al cos

Segons explica Viso, la llum natural actua com un regulador del rellotge biològic intern, és a dir, dels ritmes circadians que controlen processos com el son, la gana o els nivells d’energia.

Quan el cos rep llum solar a primera hora, interpreta que és moment d’activar-se i redueix la producció de melatonina, l’hormona relacionada amb el son.

Al mateix temps, aquest estímul ajuda a regular hormones vinculades amb la sensació de gana i sacietat, especialment la grelina i la leptina.

Això pot influir en la manera com el cos gestiona l’apetit al llarg del dia.

Una dona menjant | Freepik
Una dona menjant | Freepik

Més energia i millor descans

El metge també destaca que aquest hàbit pot contribuir a estabilitzar els nivells de cortisol i glucosa, dos elements relacionats amb l’energia i el metabolisme.

Segons diversos experts en salut, passar massa hores en interiors i exposats únicament a pantalles i llum artificial pot alterar aquests ritmes naturals.

Per això, recuperar el contacte diari amb la llum exterior podria ajudar a millorar l’estat d’ànim, reduir la sensació de cansament i afavorir un descans nocturn de més qualitat.

Tot i que sovint la llum solar s’associa només amb la vitamina D, Viso recorda que els seus efectes van molt més enllà.

Com incorporar aquest hàbit

La recomanació és molt simple i no requereix grans canvis.

N’hi ha prou amb sortir una estona al carrer al matí, fer una petita caminada o prendre uns minuts de llum natural abans de començar la jornada.

L’objectiu no és exposar-se excessivament al sol, sinó recuperar una relació equilibrada amb la llum natural dins la rutina quotidiana.

Viso insisteix que la salut acostuma a dependre més dels petits hàbits sostinguts en el temps que no pas de les solucions ràpides o les modes virals.

I, segons defensa el metge, un gest tan senzill com començar el dia amb llum natural podria tenir més impacte del que molta gent imagina.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa