Quantcast
UP fa una crida al consum de productes alimentaris de proximitat aquestes festes – Vadegust

UP fa una crida al consum de productes alimentaris de proximitat aquestes festes

Prop de 4.000 consumidors ja han comprat directament a més de 400 productors a través del web pagesiaacasa.cat

Unió de Pagesos (UP) fa una crida a la ciutadania perquè consumeixi productes agroalimentaris de proximitat aquestes festes a través de la compra directa. L’objectiu és ajudar el sector, atès que el tancament de l’hostaleria del darrer mes ha perjudicat també molts productors. En aquest sentit, el sindicat recorda que a l’abril es va posar en marxa el web gratuït pagesiaacasa.cat, que facilita la venda directa de més de 400 productors de tot Catalunya. Des de llavors ja l’han utilitzat, expliquen, prop de 4.000 consumidors, especialment entre abril i juny, el període més dur del confinament.

Unió de Pagesos remarca que sectors com l’oví i cabrum, la transformació de làctics, la vinya i el vi i el boví de carn han patit una davallada en la demanda. Pel que fa al sector de l’oli, que ara posa a la venda l’oli nou, el sindicat ha denunciat recentment que la distribució el banalitza, amb preus per sota cost de producció, fins i tot el de més qualitat: l’oli verge extra. També, expliquen, l’evolució dels preus en origen ha fet minvar els ingressos dels pagesos de l’avellana i l’ametlla. L’acció del sindicat dóna per tant una alternativa a aquests productes i suposa una oportunitat per als productes típics de l’hivern, com per exemple els cítrics de les Terres de l’Ebre, un sector, el citrícola català, que arrossega una crisi de preus continuada.

El sindicat recorda que el portal compta amb un centenar de productes dividits en cinc categories: fruita, verdura, carn, flor i planta ornamental i altres (aquesta última inclou productes com la llet i els seus derivats, mel, ous, fruita seca, embotits, cerveses artesanes i vi, entre altres). Un cop fet l’enllaç, cada productor determina les condicions de compra: sistema de pagament, el transport i l’entrega, entre altres.

UP recorda que aquesta experiència de comercialització sense intermediaris tindrà continuïtat durant el primer trimestre del 2021 a través de l’acord d’Unió de Pagesos amb el Grup SOM per integrar pagesiaacasa.cat al mercat de pagès en xarxa Arrels. Consideren que aquest projecte farà créixer la demanda del consum, ja que connectarà directament productors agrícoles, ramaders i elaboradors amb els consumidors, sense cap cost afegit, i crearà una comunitat d’usuaris a través d’un portal web, revista trimestral i ràdio Internet.

Expliquen que mercatarrels.cat representarà una evolució molt important de pagesiaacasa.cat, amb visualització de productes reals de la pagesia adherida al projecte, amb la possibilitat de fer compres agrupades a diferents productors alhora, i efectuar-ne el pagament en-línia.

Nou comentari