Estiu és sinònim de síndria. És, sens dubte, una de les fruites estrelles d’aquesta època de l’any. La síndria és bastant nutritiva: és rica en vitamines A i C, antioxidants i, en realitat, és una fruita baixa en sucre en comparació amb altres fruites tropicals com el mango o la papaia. Però la veritat és que també té una ‘cara B’ que cal conèixer, tal i com publica ‘Ok Diario’.

Efectes secundaris de la síndria

En teoria, la síndria té totes les característiques adequades (i desitjades) per a ser consumida en grans quantitats fins i tot quan s’està a dieta: la presència massiva d’aigua i fibra li dona a la síndria el títol de fruita més lleugera només després de la llimona, amb 30 calories per cada 100 grams.

Diversos talls de síndria | Pixabay
Diversos talls de síndria | Pixabay

A més de tenir poques calories, immediatament ens fa sentir plens i, per tant, mengem menys i veiem resultats a la nostra línia. Tot i això, hi ha alguns efectes secundaris relacionats amb la síndria que no beneficien la nostra salut en certs casos. Entre les principals molèsties que podem experimentar en menjar molta síndria es troben les relacionades amb una mala digestió, en concret, en ser tan saciant pot ser poc recomanable per a persones que acostumen a patir d’una digestió lenta o pesada.

D’altra banda, la síndria té un alt contingut de fructosa, un compost vegetal de la categoria FODMAP, així que les persones amb antecedents de problemes digestius, com la síndrome de l’intestí irritable (SII), poden necessitar limitar aquest tipus d’aliments per a sentir-se millor, o perquè la seva malaltia no empitjori.

A més, la síndria corre el risc d’agreujar la inflor i els dolors de ventre també a causa de l’alta presència de fibra, i també pot ser una font de migranyes.

Nou comentari

Comparteix