Vadegust
Noel tanca el 2020 amb una facturació de 365 MEUR, un 21% més respecte del 2019

El grup d’alimentació Noel, amb seu a Sant Joan les Fonts (Garrotxa), ha tancat el 2020 amb una facturació de 365 milions d’euros (MEUR). La companyia ha registrat un creixement del 21% respecte del 2019 –amb 64 milions d’euros més-, el que suposa el major increment dels últims deu anys. Malgrat la crisi de la covid-19, l’empresa també ha registrat un augment en termes de volum de producció, arribant fins a les 81.260 tones, un 15% més que en l’exercici anterior. Les dades corresponen principalment a les divisions de xarcuteria i carn fresca, les principals fonts de negoci del grup. A més, la companyia ha augmentat la plantilla amb 229 treballadors més i va destinat 20 MEUR per potenciar el seu pla d’expansió i creixement.

En concret, ha invertit en la planta de 15.000 metres quadrats que la companyia està construint a Olot per potenciar la seva divisió de productes carnis frescos; en l’expansió de la línia de productes vegetals; a l’increment de la capacitat de la planta de llescat i a la robotització dels magatzems d’expedicions, entre d’altres. També han destinat més de 2 MEUR en mesures de prevenció i seguretat.

Durant el 2020, el grup també ha consolidat el seu objectiu de tenir presència al llarg de tota la cadena de subministrament, posant en marxa un projecte de cinc granges pròpies de mares reproductores, que suposaran la producció d’uns 500.000 porcs anuals. Aquestes granges, ubicades a Girona, Barcelona, Saragossa i Terol, permeten a Noel controlar en “origen” aspectes fonamentals per garantir la integritat del procés com són el benestar animal, la genètica o l’alimentació.

La companyia, a la Xina

Amb seu a Sant Joan les Fonts, la càrnia està present a 66 països i durant l’any passat va aconseguir l’homologació per exportar els seus productes a la Xina. Gràcies a això, durant el 2021 té previst exportar en aquest mercat uns 17.000.000 kg de productes carnis de porcí. A banda, també al llarg del 2020, la companyia ha experimentat un creixement notable a nivell europeu. D’aquesta manera, els plans d’expansió del grup passen ara per consolidar-se al país asiàtic i continuar l’expansió als països on ja està present. La internacionalització, que ja representa més del 50% de la facturació, es manté així com un dels pilars bàsics del grup.

Al llarg de l’any passat, la companyia va continuar amb la seva estratègia basada en la innovació per donar resposta a les tendències del mercat. Així, el 2020 va llançar la línia de productes ‘plant-based’ fets a base de proteïna vegetal que reprodueixen la carn de vedella, pollastre i porc. Es tracta de Nature Burgers Plant Based de ‘vedella’, de ‘pollastre’ i de ‘pollastre amb espinacs’, i Nature Tires Plant Based de ‘vedella’ i de ‘pollastre’. Actualment la companyia treballa en la creació de nous productes que emulin la carn de porc i el pernil cuit.

Innovació adaptada al mercat

Una altra de les innovacions del 2020 ha estat l’ampliació de la gamma de llescats ‘Delizias’, una de les més representatives i consolidades de Noel, amb la incorporació de ‘Delizias Pétalos’. A banda de tenir tots els atributs característics d’aquesta gamma –productes de xarcuteria d’alta qualitat llescats lentament per mantenir tota la frescor de l’embotit acabat de tallar-, les nou noves referències suposen una evolució en la tipologia de tall, amb llesques extremadament fines.

En el darrer exercici, Noel també ha estat pionera amb el llançament de ‘Pícalos’, el primer ‘snack’ d’embotit cruixent elaborat al forn i sense necessitat de fregir, del mercat. Una innovació que ha estat reconeguda amb el distintiu ‘Producto del Año 2021’.

Tot i que el principal volum de negoci de la companyia prové dels productes carnis, el grup manté l’aposta per la “diversificació” del negoci amb l’objectiu de consolidar-se com una empresa d’alimentació “global”. Entre els exemples d’aquesta diversificació, hi ha Tap Tap Food, l’empresa de Sant Quinze de Vallès especialitzada en la producció de cremes, gaspatxos, salmorejos, salses i amaniments. Noel va entrar a l’accionariat durant l’any passat amb l’objectiu de convertir-la en un referent al sector. També destaca Sensei Sushi, la unitat de negoci dedicada a la producció de sushi fresc envasat de qualitat.

Aposta per la sostenibilitat

D’altra banda, Noel continua apostant per la sostenibilitat i durant el 2020 ha aconseguit reduir 210 tones de plàstic dels seus envasos, gràcies a la reducció de fins a un 25% en la quantitat d’aquest material en les barquetes de productes llescats. L’empresa també fent una aposta decidida en la substitució d’envasos de plàstic per paper o cartró, que ja s’ha fet efectiva en productes de gammes com la ‘Nature’. En aquesta línia, la nova planta Noel Olot s’està construint sota criteris mediambientals i d’integració amb l’entorn.

A més, la companyia lidera altres iniciatives que van des de promoure la implicació i el compromís dels seus proveïdors en la disminució de l’impacte de tota la seva cadena de valor, fins a la reducció de més d’un 15% del consum d’energia i d’un 30% del consum d’aigua per tona produïda al llarg del 2020.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa