Menjar fruita a la nit pot ser tan sa com fer-ho a qualsevol altra hora del dia. Però és millor prendre certes mesures si el que es vol és treure profit dels seus nutrients i evitar possible efectes no tan beneficiosos, segons publica ‘La Vanguardia‘. Si vas a dormir sense fer cap mena d’activitat després de menjar, l’organisme no té temps de consumir les calories ingerides i els sucres tendeixen a convertir-se en greixos.

La millor opció si es pren fruita a la nit són els maduixots, mores, nabius, groselles, en definitiva, el que es coneix com a fruits vermells, perquè són els que contenen menys sucre. I si es decideix menjar un altre tipus de fruites, cal triar les menys dolces i també les que estan menys madures. Perquè com més ho estan més fructosa contenen i, com a conseqüència, més calories aporten.

El millor moment per a treure el màxim benefici de la fruita és prendre-la entre hores. És especialment recomanable quan se segueix una dieta d’aprimament, perquè l’organisme absorbeix el sucre i el consumeix de seguida i proporciona una energia que s’aprofita molt bé.

Unes quantes maduixes | Pxhere
Unes quantes maduixes | Pxhere

La fruita es digereix més ràpidament que el menjar que conté hidrats, greixos i proteïnes. Quan arriba a l’estómac, l’organisme ja ha obtingut els nutrients que necessita del que s’ha ingerit prèviament, i els sucres de la fruita queden sense cremar i es transformen en greixos.

El procés digestiu és més lent quan s’ha menjat més i en passar la fruita més temps del convenient a l’estómac, pot fermentar i provocar una digestió pesada, malestar i inflamació. No li passa a tothom, però sí a moltes persones, que senten pesadesa en ficar-se al llit sense saber que el motiu és la fruita.

Nou comentari

Comparteix