La temporada de barbacoa amb amics o família ja és aquí. Ha arribat amb el bon temps. Però si volem fer una barbacoa però no volem engreixar, haurem de tenir molta cura amb els ingredientes que escollim per a preparar-la. Segons publica ‘Ok Diario‘, les salsitxes són el que més engreixa de la barbacoa. I quan parlem de salsitxes ens referim a botifarres i xoriços, entre d¡altres. Són aliments amb un elevat percentatge de greix i un baix contingut de carn.

Tot i que les hamburgueses en si mateixes no són un aliment poc saludable, segons la grandària i la composició sí que poden ser un problema. Les hamburgueses pre-cuinades que es venen en els supermercats no són de la millor qualitat i, a més, algunes tenen un percentatge de carn baix.

El millor és comprar carn picada de pollastre o de gall dindi, i preparar les hamburgueses de manera casolana per a després posar-les a la brasa.

Barbacoa amb filets de vedella | Piqsels

Consells per fer una barbacoa saludable

Pel bé de la nostra salut, hem de triar carn magra: uns pintxos de gall dindi, uns pits de pollastre a la brasa… Amb aquesta mena de carns podem gaudir de la mateixa manera de la barbacoa sense haver de preocupar-nos del pes corporal.

El peix també és una molt bona opció. Els lloms de salmó a la brasa tenen un sabor deliciós i, a més, ofereixen beneficis molt interessants per a la salut gràcies al seu alt valor nutricional. Per descomptat, les verdures han de tenir el seu lloc a la barbacoa: espàrrecs, carabassó… Podem servir-les com a guarnició.

Quan organitzem una barbacoa amb família o amics, acostumem a abusar d’aperitius gens recomanables, com ara patates fregides. Per a no ingerir calories buides, podem preparar una amanida, una taula de formatges i uns adobats.

Un altre aspecte a tenir en compte és el de la beguda. Una llauna de cervesa té 105 quilocalories de mitjana, i la sangria 120. Una llimonada és una beguda 100% natural molt refrescant, perfecta per a l’estiu.

En relació a les postres, els gelats i pastissos tenen una elevada aportació calòrica. Podem preparar sorbets de llimona o mandarina sense sucre i amb gel o macedònies de fruites per als convidats.

Nou comentari

Comparteix