L’oleoturisme s’adapta per oferir una oferta segura

La Terra Alta acull la tercera jornada d'iniciatives oleoturístiques de Catalunya amb una versió en línia

La Terra Alta ha acollit aquest dimarts, amb una versió en línia, la tercera jornada d’iniciatives oleoturístiques de Catalunya. Els requisits per gestionar el risc de contagi dels visitants i per reactivar la seva oferta, en molts casos de manera virtual, són les adaptacions que ha compartit el sector. La situació derivada de la pandèmia pot ser una oportunitat per a l’oleoturisme davant un perfil de turista que busca experiències molt personalitzades, en destins sostenibles, de natura i covidfree. Els experts animen les empreses oleoturístiques a posicionar-se a les web de referència de les destinacions i les plataformes de reserva online i apostar per les varietats locals lligades a la gastronomia autòctona de cada territori.

El director general de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha explicat en les jornades, que han comptat amb més de 70 inscrits, que l’organisme s’ha centrat en els mesos de confinament a definir “cap on van les noves tendències” del turista en el futur pròxim i trobar les eines per posicionar-hi el sector oleícola. “Sabem que som una destinació líder en molts aspectes, que el nostre atractiu per al turista local i internacional és molt gran, però també sabem que existiran canvis en els comportaments, en les maneres de descobrir casa nostra i canviarà l’element de la seguretat”, ha remarcat. Per aquest motiu les jornades s’han centrat especialment en els requisits, protocols i les mesures per garantir i generar confiança als visitants que vulguin gaudir de les experiències oleoturístiques.

L’Agencia catalana de Turisme ha reconduït el pla d’acció internacional d’enguany en un pla de recuperació integral per incidir en algunes de les estratègies concretes per als mercats potencials com França o el Regne Unit i també des de TourisLab s’han donat els resultats d’una enquesta recent sobre les preferències dels visitants i turistes per aquest estiu i els mesos vinents, i s‘han donat consells per aprofitar les oportunitats de l’actual situació, com aprofitar les plataformes d’experiències.

Les dades són positives per al turisme oleícola, ja que més de la meitat dels enquestats asseguren que escolliran Catalunya per les seves vacances i escapades i les Terres de l’Ebre, Lleida i els Pirineus –destinacions de natura i sense aglomeracions-, estan entre les destinacions preferides. També un percentatge important, de més del 30%, preveuen viatjar pel país després de l’estiu, “i això suposa una oportunitat per desestacionalitzar l’oferta”. Tots els viatgers prioritzen experiències i destins on es garanteixi la seguretat sobre el risc de contagi de la covid, “element que preocupa a 7 de cada 10 enquestats”, com ha detallat David Esteller de TourisLab. El turista està buscant molt les destinacions on la pandèmia s’ha controlat i amb un ventall ampli d’oferta per a grups reduïts i experiències personalitzades.

A partir d’aquí els experts consideren clau posicionar-se a les webs de promoció de les destinacions, les plataformes de reserva online i tenir molt en compte la tendència a l’alça del turisme d’autocaravana o el turisme gastronòmic. Esteller ha assenyalat que la gent busca noves experiències i contacte amb la natura i aquesta ja és una nova tendència que pot beneficiar el sector oleoturístic. “La covid ha accelerat dinàmiques que ja es donaven abans. Entre els consumidors, com també apunta l’estudi, es valora el consum de proximitat i la sostenibilitat però la digitalització és un element clau per millorar i garantir la competitivitat de les empreses. Cal innovació en estructurar el producte turístic, com els tastos d’olis virtuals que s’han impulsat aquests mesos”, ha destacat Esteller.

Montse Freixa, d’EVÓÓEASY a La Floresta (les Garrigues), el Centre de la Cultura de l’oli de Catalunya a la Granadella (Les Garrigues), Olis Cuquello de la Jana (Baix Maestrat) i l’empresa Identitat d’ Horta de Sant Joan (Terra Alta) ha explicat com s’han adaptat a la situació. “L’oleoturisme compleix les característiques que busca el turista i és una oportunitat per aprofitar aquesta situació de canvi com una palanca per al creixement del sector”, ha apostat Toni Beltran, d’Identitat.

Nou comentari