La producció d’oli d’oliva DOP Les Garrigues caurà als 3,7 milions per la falta de pluges

Les cooperatives i molins mantenen les vendes d'oli envasat gràcies a la iniciativa 'Te'l portem a casa'

La Denominació d’Origen Protegida (DOP) Les Garrigues ha començat la recol·lecció de l’oliva en una campanya en què es preveu un oli de molt bona qualitat però amb una producció inferior a l’habitual, que es mourà entorn dels 3,7 milions de quilos d’oli d’oliva verge extra a causa de la manca de pluges d’aquesta tardor. D’altra banda, la DOP consolida la seva aposta per fer arribar directament el producte al consumidor, amb la campanya ‘Te’l portem a casa’ que va posar en marxa amb la primera declaració de l’estat d’alarma per la covid-19. Amb aquesta iniciativa, ha mantingut la comercialització d’oli envasat ja que ha pogut compensar la davallada de vendes en la restauració i escoles amb l’increment de les efectuades al consumidor final.

Els productors de les zones més primerenques com ara Maials (Segrià) han donat el tret de sortida aquesta setmana a la campanya, amb la collita de les primeres olives per a la producció d’oli verd. Fa uns mesos, les previsions de la DOP Les Garrigues eren més optimistes i s’esperava assolir la mitjana productiva que és d’uns 4 milions de quilos d’oli. Però, la manca de pluges d’aquesta tardor farà caure aquest volum i, ara, s’estima que es produiran a l’entorn d’uns 3,7 milions de quilos d’oli, segons explica el president de la DOP, Enric Dalmau.

A la sequera dels darrers mesos que ha afectat considerablement a les zones de secà, que són la majoria, cal sumar-hi també aquesta campanya la davallada productiva en les plantacions de regadiu. Tot i això, s’espera un oli d’oliva verge extra de molt bona qualitat, després dels primers resultats obtinguts fins ara, assenyala Dalmau. Altrament, afirma que els preus de l’oli envasat es mantindran enguany.

Un pagès dipositant les olives a la Cooperativa de Maials | ACN

La DOP Les Garrigues manté les vendes d’oli envasat amb la iniciativa ‘Te’l portem a casa’

La pandèmia de la covid-19 ha obligat molts sectors a reinventar-se i això és el que també ha fet la DOP Les Garrigues. L’entitat, conjuntament amb les cooperatives i molins que la integren, va posar en marxa a l’abril, coincidint amb la primera declaració de l’estat d’alarma, la campanya ‘Te’l portem a casa’. Els consumidors poden encarregar l’oli per telèfon o internet i rebre’l directament a casa seva al mateix preu que el comprarien a la cooperativa o molí.

Enric Dalmau destaca la bona acollida que ha tingut aquesta iniciativa i que les comandes rebudes han superat totes les expectatives inicials dels productors. Per això, des de la DOP aposten per consolidar aquesta forma de fer arribar el producte al consumidor final perquè “ha vingut per quedar-se”, afirma.

El president de la DOP Les Garrigues explica que gràcies a aquesta proposta durant la darrera campanya han pogut mantenir les vendes d’oli d’oliva envasat respecte a l’any l’anterior, que han estat d’uns 2 milions de quilos. “La davallada en la restauració, hostaleria i centres educatius ha estat bastant dràstica però s’ha pogut compensar amb la venda directa al consumidor final i portant-li el producte a casa”, remarca Dalmau. “Ens ha sorprès perquè no ho esperàvem però aquest és el camí a seguir”, afegeix. Així, la DOP està venent i fent arribar el seu oli a consumidors d’arreu de Catalunya però també a la zona nord de la Península.

Nou comentari