Hi ha dubtes que alguna vegada ens han envaït a tots. Especialment amb el menjar. I aquest n’és un clar exemple: engreixa més la molla del pa que l’escorça? I el pa torrat més que el pa fresc? No heu vist sovint gent que, abans de menjar-se el pa, li treu la molla, tot argumentant que és la part que més engreixa? Doncs us resolem aquests dubtes. Segons publica ‘La Vanguardia‘, el dietista nutricionista Juan Revenga ho té clar: “La molla aporta menys calories per unitat de pes que l’escorça”. Què significa això? Que amb el mateix pes de pa i d’escorça, el que conté més calories és l’escorça.

Barres de pa | Pxhere
Barres de pa | Pxhere

El motiu? Molt senzill. La composició de la molla i de l’escorça és la mateixa, amb la diferència que l’escorça té menys aigua i, per tant, hi ha més proporció de farina que en la molla, que a més està plena de bombolles d’aire. Per tant, si prenem 20 grams de molla i 20 grams d’escorça, tindrà més calories l’escorça. Doncs sí, l’escorça engreixa més, però seria una mica estrany i costaria molt fer-se un entrepà sense escorça. És molt més fàcil retirar molla del pa.

Igualment, de tots aquests elements, él que més engreixa és el conjunt complet d’escorça i molla. Per tant, té la seva lògica treure-la si podem prescindir d’ella, perquè sempre engreixarà molt més el pa que la inclogui. Però cal recordar que la part més calòrica de l’entrepà és l’ingredient que poses entre llesca i llesca: oli, margarina, embotit, carn, crema de cacau, etcètera.

Pa torrat amb oli | Pxhere
Pa torrat amb oli | Pxhere

El pa torrat

El pa torrat és com si fos escorça: engreixa més en proporció perquè pràcticament no té aigua. A igual pes de pa fresc i pa torrat, el pa torrat sempre tindrà més calories. Per exemple, 100 grams de pa torrat contenen 375 calories, mentre que el pa fresc, de mitjana, en té 250.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa