La Boqueria exalta la gastronomia i el producte per celebrar el 180è aniversari

Prepara un any d'activitats en què destaca el Mobile Lunch, avantsala del Mobile World Congress

El mercat de la Boqueria de Barcelona exaltarà l’alimentació, la gastronomia i el producte en un programa d’actes d’un any de durada a través del qual celebrarà el 180è aniversari. El 19 de març del 1840 es va posar la primera pedra del popular mercat al punt de la Rambla on encara continua, en un espai projectat per l’arquitecte Josep Mas i Vila. En la presentació del cartell d’actes, que ha tingut lloc aquest dijous, el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament, Jaume Collboni, ha considerat el complex comercial un “referent” i un “exemple” internacional d’una xarxa “que vetlla per l’alimentació sana de la ciutadania”.

Un dels actes més destacats serà el Mobile Lunch, que funcionarà com a avantsala del Mobile World Congress.El president de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria ha destacat l’evolució “constant” amb “nous productes”, “noves fórmules comercials” i “noves maneres de relacionar-se” amb la ciutadania.

Xefs, restauradors, gastrònoms, investigadors, acadèmics, periodistes o ‘influencers’ formaran part del programa que els responsables del mercat han preparat per al 180è aniversari. Hi haurà activitats protagonitzades per cuiners con Carme Ruscalleda, els Germans Torres o Nandu Jubany, o per escriptors com Carlos Zanón o Toni Iturbe.

Les activitats es duran a terme al llarg de tot l’any 2020, amb una aturada durant els mesos de juliol i agost. Hi haurà tallers culinaris, conferències i xerrades o incursions, per exemple, a esdeveniments d’altres àmbits, com per exemple la cita literària BCNegra.

També es duran a terme activitats conjuntes amb entitats com La Virreina, el Museu Marítim, l’Ateneu Barcelonès, el Palau Güell, el Macba, la sala Sidecar, els Castellers de Barcelona, el Teatre Goya, el Liceu o les escoles del barri del Raval, entre d’altres.

Nou comentari