Potser sembla una bogeria, però sí, hi ha una hamburgueseria que només fa 200 burguers al dia per emportar i que tanca que les ha venut totes (a 8 euros la unitat). Estem parlant de Pink’s, i fa dos mesos i mig que va obrir en el barri de Chueca de Madrid. Segons publica ‘El Mundo‘, els propietaris, després de mesos pensant-hi, van trobar el local i 15 dies després van inaugurar Pink’s.

Enfront del boom de les burgers gurmets que des de fa uns anys regnen a Madrid, Andrés i Juan -xef format en Le Cordon Bleu París i amb experiència empresarial al seu país en la producció d’aliments- han apostat per les ultra smash burgers, que s’elaboren aixafant a la planxa la bola de carn picada.

“A nosaltres ens agrada més menjar diverses hamburgueses que una de grossa i gruixuda”, asseguren en declaracions a ‘El Mundo’. A més, remeten a l’estil que es va popularitzar als Estats Units “després de la Gran Depressió. Aixafaven la carn perquè semblés més quantitat”, detalla Andrés. A això s’uneix una predilecció pels clàssics diners, “però no pels seus neons, sinó per la proximitat amb el client i el producte”. Per això, en aquest petit local de 23 metres quadrats tot està a la vista.

L’exterior de Pink’s | Instagram @pinksmadrid

“Tothom és testimoni de com es preparen pas a pas: el pa es torra amb la mantega; l’smasheador treballa la carn que es fa en segons amb el seu propi greix, la qual cosa provoca la reacció Maillard i caramel·litza per fora la carn… El resultat és una burger ben primera, sucosa i extracruixent”, descriuen.

Així, els propietaris aposten per una única hamburguesa, senzilla que no simple, amb pocs ingredients i de gran qualitat: pa de fècula de patata (americà i amb una recepta de més de 60 anys), dues peces de carn de vaca madurada (d’un proveïdor madrileny), formatge (també made in USA), ceba dolça picada, cogombrets (espanyols), quètxup i mostassa. Per a acompanyar-la, si es vol, unes patates fregides.

I únicament despatxen 200 unitats diàries. 100 en el torn de migdia i 100 en el de nit. El número no és un capritx, sinó un principi lligat “a la qualitat del producte. Fugim del massificat, no podem ni volem fer mil hamburgueses. Cada dia agafem la carn, fresca, la preparem i la piquem”.

Nou comentari

Comparteix