Formatges Muntanyola preveu un creixement anual d’un 20%

La marca dona feina a una dotzena de persones amb discapacitat i risc d'exclusió social

Formatges Muntanyola, amb seu a la finca Urpina de Sant Salvador de Guardiola (Bages), espera créixer un 20% anual i arribar als 1,2 milions d’euros de facturació en tres anys. Així ho ha avançat aquest dijous el director general d’Ampans, Toni Espinal, que ha explicat que donen feina a una dotzena de persones, la majoria de les quals amb discapacitat i risc d’exclusió social. Ampans va agafar el relleu en la gestió de Formatges Muntayola ara fa cinc anys, coincidint amb la jubilació dels seus fundadors. Amb motiu d’aquest aniversari, han volgut canviar la seva imatge per reflectir millor els valors de la marca: “l’elaboració artesanal i sense pressa, el respecte pel territori i el compromís amb les persones”.

La fundació Ampans, que treballa per la plena integració de persones amb discapacitat intel·lectual al Bages, ha fet balanç aquest dijous dels cinc anys que fa que gestionen la Formatgeria de Muntanyola. El seu director general, Toni Espinal, ha fet un balanç molt satisfactori i ha dit que va ser “una enorme responsabilitat” agafar el relleu d’una marca consolidada i que havia guanyat premis internacionals. “Era un repte mantenir l’alta qualitat dels formatges que feien, crear-ne de nous i tot això fer-ho de forma sostenible econòmicament i ambientalment” ha expressat.

Cinc anys després, la formatgeria dona feina a una dotzena de persones, la majoria de les quals amb discapacitat. A les instal·lacions de Sant Salvador de Guardiola treballen amb quatre varietats de llet: cabra (amb una granja pròpia de 400 cabres), vaca, búfala i ovella. A més, Espinal ha avançat que compten amb 14 referències al mercat. Els formatges Muntanyola es venen principalment a Catalunya però també a algunes zones de l’Estat, a alguns països de la Unió Europea i Estats Units.

El director d’Ampans, Toni Espinal, supervisa la producció de Formatges Muntanyola | ACN

Pel que fa a la viabilitat econòmica, el director general d’Ampans ha explicat que actualment Formatges Muntanyola té una facturació superior als 600.000 euros i l’objectiu és arribar als 1,2 MEUR en tres anys. A més, Espinal ha avançat que confien créixer la producció i vendes entre un 15 i 20% anual. “L’objectiu és que la formatgeria creixi en els propers anys perquè tenim les instal·lacions preparades per produir més i, aparentment, el mercat del formatge artesanal i, sobretot el de búfala, té marge per créixer”, ha apuntat.

Renovació de la imatge de marca

Amb motiu del cinquè aniversari, Ampans ha decidit renovar la imatge de marca de Formatges Muntanyola. La responsable de màrqueting de la fundació, Marta Tiñena, ha explicat que fins ara hi havia una “imatge molt moderna i trencadora, però que anava dissociada a l’elaboració artesanal”. Per això, ha dit, s’ha buscat una imatge més propera “als valors d’Ampans i a allò que fem”. Amb la nova imatge, ha apuntat Tiñena, “hem volgut reflectir l’elaboració sense pressa, els processos artesanals i el respecte pel territori i el compromís amb les persones”.

Nou comentari