El Parc Natural de l'Alt Pirineu uneix els seus productors per oferir els seus productes

La iniciativa 'Del Parc al plat' ofereix 7 cistelles diferents, 2 de les quals vegetarianes a través d'una pàgina web

El Parc Natural de l’Alt Pirineu ha iniciat la campanya ‘Del Parc al plat’, per oferir cistelles amb productes locals a preus especials i fer front a la davallada de vendes que pateix aquest sector derivada de l’emergència sanitària del coronavirus. La iniciativa vol donar oxigen al sector agroalimentari, que ha vist disminuir notablement els seus ingressos amb el tancament de bars, restaurants, i mercats. ‘Del Parc al plat’ ofereix 7 cistelles diferents, 2 de les quals vegetarianes. Els enviaments es faran a tot Catalunya. La iniciativa permet posar directament a disposició del públic diferents cistelles amb productes del parc, com ara carn, formatge, vi, cervesa, infusions, pastes, i embotits.

A més, la campanya promou la compra directa o a través de les carnisseries locals de carn, moltes de les quals procedents de races de bestiar protegides de la ramaderia local que ajuda a conservar el paisatge agroramader del parc i la biodiversitat dels prats de dall i pastures.

El logotip de la campanya inclou la imatge d’un ganxo de pastor, element molt identificador d’aquesta figura i de la ramaderia ovina i caprina que des del neolític exerceix la seva activitat al voltant del Parc Natural de l’Alt Pirineu proveint de llet, formatges, carn i llana als seus habitants.

Mentre duri la situació d’emergència sanitària, el sector agroramader implicat en la iniciativa s’ha compromès a oferir els seus productes a preus especials, entenent que moltes persones consumidores viuen també una situació complexa d’incertesa econòmica. Per això, fan una crida a solidaritzar-se mutualment, buscant nous formats de comercialització a preus reduïts i demanat que es prioritzi, en la mesura del possible, l’adquisició de productes de proximitat.

A banda de les diferents cistelles tancades de productes del Parc, el web inclou un llistat dels productors agroalimentaris del parc, amb els seus contactes, i informació de la possibilitat de fer comandes on-line a nivell individual o en grup, com és el cas de l’associació de productors Menja’t l’Alt Urgell que s’han unit per fer venda conjunta dels seus productes. La web també inclou material divulgatiu, com un fulletó dels productes del Parc, un pòster sobre les races locals de bestiar, amb explicació de les diferents peces de carn que es poden obtenir i receptes de cuina. També un pòster divulgatiu i un fulletó del projecte POCTEFA GREEN sobre el paper de la ramaderia de muntanya en la conservació del paisatge i la biodiversitat.

Tanmateix, la iniciativa no es vol quedar aquí, i un cop la situació es normalitzi, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el Consell Comarcal del Pallars Sobirà i les persones productores locals confien a fer un pas endavant. Així, volen consolidar la col·laboració per continuar impulsant propostes conjuntes per promoure i facilitar el consum de proximitat, recuperant l’essència del projecte Del Tros al Plat, que perseguia també aquest objectiu i que va impulsar el Consell Comarcal ara fa uns 10 anys.

Nou comentari