Vadegust
Damm redueix un 66% els seus beneficis l’any 2020

Damm va tancar l’any 2020 amb un benefici de 40,5 milions d’euros, un 66% menys respecte a l’exercici anterior. Per altra banda, la facturació del grup va situar-se en 1.225 MEUR, un 11,5% menys en comparació a 2019, segons ha informat aquest dimarts en un comunicat. La companyia atribueix la davallada a l’impacte de la crisi de la covid-19, que va provocar una caiguda del 12% en la producció de cervesa a l’Estat –segons dades presentades per Cervesers d’Espanya- arran de les restriccions als sectors del turisme i l’hostaleria. No obstant això, l’empresa afirma que comença a observar els primers signes de recuperació i ha presentat un nou pla estratègic per superar els 2.000 MEUR de facturació l’any 2025.

El nou pla se centrarà en la internacionalització del negoci, ja que la companyia espera duplicar les seves vendes en el mercat internacional. Actualment, Damm ven els seus productes a més de 130 països, els quals representen un 25% de la seva facturació. En el comunicat publicat aquest dimarts, el grup assegura que “incrementarà esforços” en grans mercats, especialment Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina.

Un altre dels pilars del nou pla estratègic contempla el desenvolupament i adquisició de noves marques per créixer en diferents especialitats. En aquest sentit, recorda el recent acord que la companyia va signar amb Cobega, a qui va adquirir la seva participació per poder controlar el 100% del grup Cacaolat.

Finalment, la consecució del pla està vinculat a l’increment de la capacitat de producció de les plantes de Damm i la creació d’un motor d’innovació propi que “permeti generar projectes i solucions disruptives i innovadores”.

Pel conseller delegat de Damm, Demetrio Carceller, la recuperació de la mobilitat, l’aixecament de les restriccions a l’hostaleria i l’acceleració del programa de vacunació són “claus per encarar l’estiu amb optimisme”. Pel directiu, l’inici de la recuperació també serà el punt d’inflexió per complir els objectius del pla, basat en “un creixement sostenible a partir d’una aposta per ampliar el nombre de mercat, el reforç i posicionament de les marques de la companyia i un augment de l’eficiència”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa