Caprabo inicia la campanya del tomàquet amb una previsió d’augment de vendes del 25%

La companyia inicia als seus supermercats la campanya de tomàquets procedents de l’Alt Maresme i La Selva

Caprabo arrenca la temporada de tomàquet de proximitat amb origen a Catalunya oferint als seus supermercats aquest producte procedent de les zones de l’Alt Maresme i La Selva. Després de dues campanyes complicades el 2019 i el 2020 per la climatologia i la pandèmia de la COVID-19, la companyia preveu que les vendes d’aquest producte augmentin un 25% respecte a l’últim exercici. Després de finalitzar la temporada, que s’espera poder allargar fins a finals d’octubre, es preveu que un de cada tres tomàquets venuts sigui d’origen català.

Caprabo treballa per fomentar el coneixement i el consum dels productes de proximitat de petits agricultors i cooperatives agràries. La companyia ven tomàquet procedent dels agricultors de la cooperativa de la Conca de la Tordera, dels pobles de les subcomarques de l’Alt Maresme (Palafolls, Malgrat, Santa Susanna i Tordera) i de la comarca de la Selva (Blanes). La major part de les finques estan situades a l’espai geogràfic de la conca del riu Tordera, especialment a la zona del delta del riu. Aquestes terres de cultiu s’han format amb els sediments que al llarg dels temps han dipositat les crescudes del riu, la qual cosa els aporta una fertilitat natural que afavoreix la qualitat del producte.

Al tradicional tomàquet de sucar i d’amanida, se sumen les varietats recuperades de pera, pebrotet i cor de bou, així com altres varietats adaptades (rosa i asurcat) que adquireixen en aquestes terres unes qualitats específiques.

Enguany, per primera vegada, el tomàquet es ven en envàs de cartró, amb l’objectiu de minimitzar l’ús de plàstic. La iniciativa permetrà reduir el consum de plàstic en 5,5 tones.

Josep Ferrer, Director de la Cooperativa de la Conca de la Tordera, ha assenyalat que “seguint l’esperit cooperativista dels nostres agricultors, estem treballant intensament i col·laborant amb Caprabo per poder oferir el nostre producte de proximitat. Volem donar sortida als nostres productes, conreats entre el mar i el riu, com el tomàquet amanida, tomàquet cor de bou, tomàquet pera, tomàquet “pebrot” i, sobretot, el nostre orgull, el tomàquet de sucar pa. A més, estem introduint aquesta temporada l’envàs ecològic de cartó. Tenim previst produir, entre juny i octubre, prop de 2.000 tones de tots aquests productes”.

Per a Fernando Tercero, Responsable de Proximitat de Caprabo, “el compromís amb la producció de proximitat és especialment important en moments com l’actual. La nostra aposta és clara pel suport als petits productors i cooperatives agràries. Les campanyes específiques en temporada, addicionalment, conviden al consum de productes que es troben en les seves millors condicions de frescor i naturalitat”.

Programa de Proximitat per Comarques

Caprabo compta amb un Programa de Proximitat per Comarques a través del qual ha donat entrada als seus supermercats, a més de 300 petits productors i cooperatives agràries i a més de 2.800 productes a les seves botigues.

Nou comentari