Ara és totalment època de síndria. A més, ve més de gust que mai. I hi ha qui defensa les virtuts de les llavors d’aquesta deliciosa fruita. Tot i així, segons publica ‘La Vanguardia‘, per a beneficiar-se d’elles cal menjar unes quantitats que sobrepassen les que pot tenir tota una síndria. I tampoc serveix empassar-se-les sense més, perquè la pela impediria que els seus nombrosos nutrients arribessin a les parts de l’organisme que n’obtindrien profit.

Ja que s’ha convertit en un d’aquests productes dels quals es parla cada vegada més, cal veure quines són aquestes propietats pel que les recomanen els seus defensors. Una d’elles és que no tenen massa calories (158 en uns 30 grams de llavors). Si bé és equivalent a les que aporta al mateix pes de patates xips, la gran diferència és que un grapat generós de llavors de síndria no suma més de 4 grams i té només 23 calories.

Trossos de Síndria | Pixabay
Trossos de Síndria | Pixabay

En canvi, té un relativament elevat contingut en vitamines C i B, potassi, magnesi i zinc, que es consideren nutrients bàsics per al benestar. També són una font rica de greixos saludables i proteïnes.

Un dels seus nutrients destacables és el licopé, un potent antioxidant que dona color a la síndria i el tomàquet, els pebrots i fruits vermells, entre altres aliments. Se suposa que aquests nutrients afavoririen la salut òssia, cardíaca i cerebral, a més de combatre o prevenir d’altres, com l’osteoporosi. Però la quantitat que caldria menjar per a obtenir resultats tangibles ha de ser enorme, ja que les llavors, almenys les habituals aquí, són diminutes, i aquests elements es troben en proporcions limitades.

Amb aquests 4 grams d’un grapat, per exemple, s’obtindria el 5% del magnesi diari recomanat per a un adult; un 1,6% del ferro; i un 4% del zinc. Però caldria menjar aquesta quantitat tots els dies. I pelades, una tasca que no és precisament senzilla.

Nou comentari

Comparteix