Vadegust
'Ara toca productes catalans', la campanya per conscienciar els consumidors urbans

El Departament d’Agricultura ha llançat una campanya de gran abast per conscienciar sobre la importància del sector primari català i la qualitat dels seus productes. Sota el títol ‘Ara toca productes catalans’ vol reconèixer l’alta qualitat dels productes alimentaris catalans però també valorar l’aportació que fan pagesos, ramaders i pescadors a l’economia del país i la seva contribució per millorar l’alimentació de les persones.

Es tracta d’una campanya adreçada a tota la ciutadania però que interpel·la especialment el públic urbà, més allunyat, a priori, del món rural. La intenció del Departament que dirigeix la consellera Teresa Jordà és connectar aquests dos sectors socials, l’agrari i l’urbà, i fer-los veure que formen part del mateix projecte de societat i país. 

‘No em toquis els ous’, de la campanya del Departament d’Agricultura

L’espot i la imatge gràfica de la campanya s’han fet amb personatges reals, gent del sector, com la Glòria Juanals, una pagesa de Calonge (Baix Empordà) o la Cristina Pedret, ramadera de Móra d’Ebre (Ribera d’Ebre), totes dues integrants de l’Associació de Dones del Món Rural; Pedret, a més, és membre de l’Associació de Ramaders de Cabrum de Catalunya (ARCC). El pescador és en Josep Antoni Cruz, de Palamós (Baix Empordà). 

OBJECTIUS

La campanya està alineada amb els dos grans objectius que persegueix el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació en aquesta legislatura. El primer és posar en valor els aliments produïts a Catalunya i garantir que la població catalana tingui accés físic i econòmic a una alimentació sana, segura i de qualitat. El segon és garantir la cohesió territorial a través de l’impuls i el manteniment de l’activitat econòmica.

Amb l’objectiu d’assolir aquests dos reptes, el Departament ha impulsat la creació del Consell Català de l’Alimentació. L’objectiu és que sigui el Parlament de l’alimentació a Catalunya, un òrgan que reuneixi tots els actors implicats en el procés productiu i on s’han de concretar les bases per a una nova política alimentària de país i definir el Pacte Nacional per la Política Alimentària de Catalunya.

El Departament de Jordà també vol incidir en la relació entre els consumidors i la gastronomia amb la creació del Canal aliments a la xarxa, amb l’objectiu que la ciutadania pugui informar-se sobre les tasques que desenvolupa el sector agroalimentari català i el desenvolupament del Pla de gastronomia de Catalunya, el qual ha de ser l’eina fonamental per definir el relat del sector agroalimentari català basat en tres eixos: productes, gastronomia i territori.

Una altra passa important vers la consecució dels objectius marcats és la recent aprovació de la Llei d’espais agraris que pretén, precisament, reconèixer el sòl agrari com a actiu estratègic. La preservació i la protecció dels espais agraris és un factor clau per a la producció d’aliments.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa