Si el que volem és portar una vida realment sana i una dieta saludable, són moltes les recomanacions que hem de seguir. I és evident que hi ha aliments que són molt més saludables que d’altres. Un dels plats més populars a les cases catalanes per sopar és el bikini, el famòs entrepà fet amb pa de motllo i pernil dolç i formatge. Doncs bé, precisament es tracta d’una menja que els metges recomanen que no es consumeixi als vespres.

En funció dels ingredients, aquests són els problemes que presenten els bikinis, segons publica el diari ‘Regió 7‘:

Pa blanc de motllo

Normalment, per a aquest plat s’utilitza un pa blanc de motllo. Està elaborat amb farines refinades sotmeteses a uns processos que redueixen la seva qualitat nutricional, a diferència del pa integral. Així, el pa blanc pot ser negatiu per a la salut perquè eleva els nivells de sucre en sang, augmenta la tendència a acumular greix i pot produir un efecte inflamatori al nostre cos. 

Un bikini | Viquipèdia
Un bikini | Viquipèdia

Pernil dolç

El següent ingredient controvertit és el pernil que utilitzem. A l’hora de comprar un pernil dolç o cuit al supermercat, és molt important fixar-se en la llista d’ingredients i, molt especialment, en el percentatge real de carn de porc que conté l’embotit que volem comprar. Tot i que resulti sorprenent, hi ha pernils que només contenen un 55% o 60% de carn real i la resta d’ingredients afegits no són els més recomanables per a la salut. L’ideal és utilitzar un pernil cuit que contingui, com a mínim, un 85% de carn de porc. 

Formatge

Finalment, és necessari parlar del formatge. Per desgràcia, sovint els formatges que s’utilitzen per fer sandvitxos o entrepans són de baixa qualitat –com els típics ‘tranchetes’– i contenen ingredients com olis refinats o additius que els converteixen en ultraprocessats. Segons els nutricionistes, perquè un formatge es consideri de bona qualitat ha de contenir llet, sal, ferments làctics i quall, sense estendre gaire la llista d’ingredients.

Nou comentari

Comparteix