Agrupades en un sol web les diferents iniciatives de venda d'aliments de proximitat

L'oferta es pot trobar per categories de productes i per territori a #AlimentsDeProp, a la pàgina web de Prodeca

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), a través de l’empresa pública Promotora dels Aliments Catalans (PRODECA), ha posat en marxa una pàgina web per reunir totes les iniciatives i plataformes de productors individuals de proximitat amb la finalitat de facilitar-ne la comercialització en el context d’excepcionalitat per la covid-19. El nou cercador d’#AlimentsDeProp està allotjat a la pàgina web de PRODECA i posa a disposició de la ciutadania i de les empreses un llistat d’iniciatives del sector agroalimentari identificades per àmbit territorial i per categoria de producte. De moment, s’hi poden trobar més d’un centenar de propostes.

La iniciativa recull i aglutina les diverses propostes comercials públiques i privades de productors locals catalans, i les ordena sota la mateixa plataforma. D’aquesta manera, es vol facilitar el contacte entre productors i consumidors. De moment, el projecte #AlimentsDeProp disposa de més d’un centenar de propostes i iniciatives individuals, amb establiments, cellers, o cooperatives, així com d’iniciatives col·lectives, entre les quals es pot trobar Pagesia a casa, Slow Food, o Productors catalans. Així mateix, el web compta amb un formulari per a què els productors locals es puguin donar d’alta i compartir la seva oferta d’aliments i begudes de proximitat.

Segons el director gerent de PRODECA, Ramon Sentmartí, #AlimentsDeProp recull “totes les iniciatives agroalimentàries que posen en valor la pagesia i el sector agroalimentari per a proveir d’aliments la ciutadania durant la pandèmia de la Covid-19″. “Volem retornar a la pagesia i al sector el que està fent per nosaltres, oferint-li la màxima visibilitat, i prioritzant el comerç local i de proximitat”, ha conclòs.

El projecte és la continuació de la iniciativa #AlimentsDeProp, que PRODECA va endegar a Twitter a l’inici de la crisi sanitària, en què a través d’aquest hashtag permetia publicitar l’oferta de productors locals i la demanda dels consumidors, generant prop de 60.000 impressions i 1.500 interaccions.

Nou comentari