Vadegust
Les 12 begudes sense alcohol que s’han d’evitar a partir dels 40 anys

A mesura que ens anem fent grans, cada cop és més important cuidar la dieta i vigilar molt amb els aliments que mengem. No només per no engreixar-nos, sinó també per intentar estar el més saludable possible. I per això no cal fixar-nos només en el que mengem, sinó també en el que bevem. Així, RAC1 ha elaborat una llista on enumera les 12 begudes sense alcohol que no és convenient prendre a partir dels 40 anys. Són les següents:

Llimonada casolana

És molt bona i molt refrescant, i ens transporta a la nostra edat de la innocència. El que no és tan innocent és la quantitat de calories sucre que porta la llimonada casolana. Es tracta de la suma d’aigua, sucre i suc de llimona, i un got no ens farà mal. Però no t’acostumis a beure’n habitualment perquè la ingesta excessiva i constant de sucre pot comportar-te molts problemes de salut. I no et pensis que la llimonada envasada tindrà menys sucre, ja que una llauna de 35 mil·lilitres pot arribar a contenir-ne fins a 40 grams.

Iogurt líquid

El iogurt en format bevible pot arribar a ser molt pràctic en segons quines situacions, ja que es consumeix més ràpid i és molt refrescant. Fins i tot molta gent escull aquesta variant per donar-la a la canalla i assegurar-se que prenen llet i probiòtics. Però si aquests probiòtics estan ensucrats (molt ensucrats) és com un caramel enverinat. Val més que prenguis un iogurt natural sense ensucrar.

Tònica

Una llauna de tònica t’aportarà 124 calories i més de 30 grams de sucre.

Infusions laxants

Si prens laxants habitualment a llarg termini pots tenir dèficits de nutrients que desembocarien en malaltia. Hi ha altres maneres més saludables i segures de perdre pes.

Beguda de te embotellat

El te és una de les begudes amb més propietats beneficioses i probablement una de les més consumides del món. El problema és que les begudes embotellades tenen una ínfima quantitat de te real i, per tant, els antioxidants que pugui tenir són mínims, segons va revelar un estudi. De fet, ni tan sols el color és natural. Per tant, bàsicament el que estàs bevent és aigua amb sucre i colorant. Si t’agrada molt i en vols beure, mira que sigui baix en sucre.

Cafè

El cafè amb moderació és bo per ajudar-nos a estar alerta, sobretot si el prenem sense sucre ni llets diverses. De tota manera, aquelles persones que prenen més de quatre cafès de mida gran al dia (americà) podrien excedir la quantitat màxima diària de cafeïna recomanada, que és de 400 mil·ligrams. Tot el que passi d’això predisposa a la pèrdua de massa òssia (osteoporosi, especialment en les dones), a banda dels efectes típics d’insomni, intranquil·litat i cefalees. 

Una tassa de cafè amb sucre | Pixabay
Una tassa de cafè amb sucre | Pixabay

Refrescos ‘light’ i sense sucre

Els experts coincideixen que els substituts del sucre com l’aspartam estan dissenyats per promoure la pèrdua de pes i disminuir la incidència de la síndrome metabòlica, però una sèrie d’estudis clínics i epidemiològics han suggerit que aquests productes no funcionen gaire bé i poden empitjorar les coses.

Massa suc de taronja

El suc de fruita natural té una elevada quantitat de sucre (fructosa i glucosa). Segons va explicar el nutricionista Juan Revenga a La Vanguardia, “un refresc de cola té 10,6 grams per cada 100 mil·lilitres de sucre. Un suc de taronja té prop de 12 o 13 grams de sucre lliure per cada 100 mil·lilitres”.

Llet desnatada convencional

Tot i que la llet desnatada pot ser la més baixa en calories, moltes de les seves vitamines són solubles en greixos, cosa que significa que no obtindràs tots els beneficis de la llet sencera. És millor triar la llet sencera i, si prové de vaques de pastura, tindrà més quantitat d’omega-3.

Begudes energètiques

Aquests còctels químics tan cars poden donar-te un impuls d’energia, però estan plens d’edulcorants nocius i són encara més corrosius per a les dents que els refrescs normals. Evita-les.

Cervesa doble IPA

Ja sabem que les begudes alcohòliques són nocives de qualsevol manera. Si ets amant de la cervesa, ja deus saber que ara està de moda la de tipus IPA, i que també hi ha doble (i fins i tot triple) IPA. Doncs bé, es diuen així perquè hi posen el doble d’ingredients, fet que n’incrementa les calories i la quantitat d’alcohol

Granissats

La majoria de granissats estan formats per una base de gel amb un xarop ple de sucre i additius químics. Si igualment prens la decisió de prendre’n un, mira que sigui d’un lloc que mantingui uns hàbits d’higiene correctes, ja que en casos extrems amb mal manteniment es poden arribar a fer fongs en algunes parts del dipòsit de granissat on no hi ha moviment.

Nou comentari

Comparteix