Vadegust
El primer Mercat de l’Oli Nou a Barcelona tanca amb èxit de públic

El primer Mercat de l’oli nou tanca aquest diumenge les seves portes convertint-se en una nova gran cita gastronòmica de tardor a Barcelona. Durant tres dies, l’esdeveniment ha omplert la plaça de Catalunya d’aroma, sabor i cultura oleícola, amb una excel·lent resposta del públic. 

Segons les primeres estimacions, el Mercat de l’oli nou ha rebut al voltant de 50.000 visitants, que han pogut descobrir, tastar i comprar el primer oli de la nova collita directament dels seus productors, uns olis d’oliva verge extra d’extraordinària qualitat. En total, els expositors, més de mig centenar procedents de 21 comarques, han comprovat l’interès creixent per l’oli de qualitat i de proximitat entre el públic urbà. Els compradors, a més, han optat especialment pels envasos prèmium i formats més gurmets: els olis d’oliva verge extra de qualitat més alta en format de 500 ml han estat el format estrella.

El Mercat ha complert, així amb un dels seus objectius principals: apropar la cultura de l’oli d’oliva verge extra i la tasca dels productors del territori al centre de Barcelona, a la plaça de Catalunya, un fet molt ben valorat tant per visitants com expositors: en una enquesta realitzada al conjunt de productors participants, l’esdeveniment s’ha valorat amb una nota de 9 sobre 10. 

La Zona Gastronòmica i la Barra de Vins, amb una oferta de vins novells i la proposta culinària de temporada i de proximitat de Villa Retiro, La Cala Navega (Palamós), el Gremi de Bacallaners de Catalunya, el mestre pastisser Oriol Balaguer i Caterí Cuinant Formatges, també ha tingut una gran acollida, amb més de 7.500 degustacions i més de 4.600 copes de vi novell servides entre divendres i diumenge.

El primer Mercat de l’Oli Nou a Barcelona | Cedida

L’Aula de l’Oli també ha estat un dels llocs més concorreguts del Mercat. Les sessions de tast i cuina en directe han omplert la plaça amb públic de totes les edats, que han assistit a sessions com les de l’olivicultor del Pallars Jussà Ivan Caelles (Xarxa d’Olivicultors-Oleïcultors de Catalunya-XOOC); o Àngels Calvo, Cap del Panell de Tast Oficial d’Olis Verges d’Oliva de Catalunya; i xefs de la talla d’Ada Parellada, Iolanda Bustos, Carlota Claver, Susana Aragón, Iñaki Aldrey o Oriol Balaguer, que han demostrat la versatilitat del primer raig d’oli, amb propostes que han anat des de cuina tradicional fins a pastisseria més refinada.

L’organització -el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, a través de Prodeca, la Promotora dels aliments catalans– ha valorat molt positivament aquesta primera edició. “La primera edició del Mercat de l’oli nou ha demostrat la força, la qualitat i la capacitat d’innovació del sector oleícola català. Hem creat un espai que connecta productors i ciutadania, que reforça el valor del nostre oli i que projecta una identitat gastronòmica pròpia i reconeguda”, ha afirmat la directora de Prodeca, Dèlia Perpiñà.

Després de l’èxit d’aquesta primera edició, el Mercat ha complert el seu objectiu d’esdevenir el gran aparador de l’oli d’oliva verge extra català i apropar la cultura de l’oli al públic urbà per descobrir, tastar i comprar l’oli de primer raig directament dels productors reforçant el vincle entre productors i ciutadania i fent valdre un dels tresors gastronòmics catalans, ingredient essencial de la Dieta Mediterrània, símbol de salut, cultura i identitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa