Vadegust
L’últim invent d’un restaurant per inflar el tiquet que indigna els clients

Un dels restaurants més de moda de Los Angeles, als Estats Units, s’ha empescat una nova manera de cobrar més als clients i, de retruc, pagar menys als seus cambrers i empleats de cuina. L’últim invent de l’hostaleria estatunidenca, que ja és famosa per les propines obligatòries, és incloure un sobrecost del 4% sobre el total del tiquet en concepte d’assegurança mèdica per al personal de l’establiment. Qui es negaria a pagar perquè els cambrers tinguin accés a la sanitat?

El restaurant italià Alimento no és especialment car —diverses pàgines web el situen en el rang de preus d’entre 30 i 60 dòlars per comensal–, per la qual cosa l’import final de la taxa extra per a l’assegurança mèdica acaba sent ridícula. Però això no ha impedit que molts clients s’hagin queixat. Un d’ells, el còmic Dave Anthony, va aixecar la llebre fa uns dies. A més de denunciar el sobrecost sanitari, Anthony també criticava l’establiment per cobrar-li l’aigua de l’aixeta –cosa que assegura que és il·legal– sota el concepte “donatiu per l’aigua”. Un donatiu obligatori, clar.

El tiquet de la polèmica / Twitter

La denúncia del còmic es va fer viral i el restaurant ha rebut moltes crítiques. Alguns usuaris es preguntaven què passava amb l’assegurança mèdica dels treballadors si el restaurant té una mala ratxa. “Odio l’hostaleria a Nord Amèrica”, explicava un usuari en un tuit. “Deixo propina perquè no tinc res en contra dels cambrers. Doneu-los un bon salari, assegurança mèdica i cobreu el que faci falta. Punt”, reclama.

Què diu el restaurant sobre aquest polèmic invent?

Segons recull el mitjà Business Insider, el propietari del restaurant Alimente, Zach Pollack, va fer un post a Instagram per respondre a les crítiques. L’empresari lamenta que s’estigui fent una campanya contra el seu establiment quan és una pràctica molt estesa al sector i, a més, recorda als clients que és un càrrec que es pot retirar de la nota, tal com indicat el mateix tiquet. És a dir, que el restaurant l’intenta cobrar d’entrada i és el client qui ha de dir específicament que no vol contribuir a l’assegurança mèdica dels empleats del local.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: la mare del talp a juliol 30, 2023 | 12:37
    la mare del talp juliol 30, 2023 | 12:37
    Com sempre EEUU essent un bon exemple de com no s'han de fer les coses. A veure quan triga la restauració local a aplicar-ho.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa