Vadegust
El truc d’un restaurant català per fer que els clients deixin propina

Hi ha un restaurant català que s’ha inventat un mètode molt enginyós per fer que els seus clients deixin propina. Des de la pandèmia, molta gent ja no porta diners en efectiu (i encara menys monedes) i quasi tothom paga ja amb targeta de crèdit. Això dificulta que els clients puguin deixar propina als establiments on van a dinar o sopar. Per aquest motiu, el grup de restaurants de Sant Cugat del Vallès i Barcelona LaBarra ha posat en marxa un nou i efectiu sistema.

Aquest mètode consisteix a incloure en el tiquet final tres opcions: no deixar gens de propina, pagar un 5% més del preu del menjar o deixar un 10%. La decisió queda en mans del client, que ha de marcar amb una creu la que més li interessi, tal i com publica ‘La Vanguardia’. Per a evitar que el comensal hagi de fer el càlcul, el tiquet final mostra quina quantitat cal pagar depenent de si es tria la primera, la segona o la tercera alternativa.

Aquest enginyós mètode es va posar marxa en alguns dels locals del grup a l’estiu després d’observar que la pandèmia havia accelerat la desaparició de les propines en metàl·lic. Encara que al principi va costar una mica que els comensals es familiaritzessin amb ell, el resultat ha estat molt positiu. “Hem recuperat el nivell de propines precovid, i fins s’ha incrementat”, afirma el director d’operacions de LaBarra, David Loncán, a RAC1.

Interior del restaurant La Barra | Instagram @labarratapasbar

Els clients als quals menys els ha estranyat el nou sistema del restaurant, afegeix Loncán, són els estrangers, que estan més habituats amb les propines als seus països d’origen. A Àustria i Alemanya, per exemple, és habitual deixar entre un 10% i un 15% del cost del menjar, i en llocs com Noruega, Suïssa i Suècia s’inclou la taxa de servei en la factura.

Però on van els diners que es recull amb aquest mètode? Doncs s’afegeix com a complement extraordinari en la nòmina de tot l’equip, això inclou als cambrers i cuiners, però també a altres empleats que el comensal no acostuma a veure, com l’equip de neteja.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa