L’oli pujarà de preu, encara més. Així ho han confirmat les cooperatives a Catalunya Ràdio, argumentant que s’hi veuen abocades per l’increment de costos de producció i els estralls causats per la sequera i les fortes calorades de l’estiu, que minvaran força la collita de l’oliva.

Tot i que fins ara havien intentat contenir preus, el president de la DOP Les Garrigues, Enric Dalmau, ha confirmat que repercutiran en el consumidor una part de l’encariment de l’electricitat, del combustible i del material amb què envasen l’oli: “Segons el que hem parlat amb les cooperatives de la denominació d’origen protegida, el preu s’apujarà de forma moderada per no espantar la clientela. En cap cas cobrirem totes les pujades que hem tingut i bona part l’haurem d’assumir nosaltres”, ha explicat.

Segons Dalmau, la garrafa d’oli de 5 litres, que ara costa uns 25 euros, podria passar a costar-ne 27 o 28. Amb tot, l’import exacte l’acabarà decidint cada cooperativa.

Ampolles d'oli d'oliva | Pixabay
Ampolles d’oli d’oliva | Pixabay

L’any passat, la Cooperativa de Sant Isidre de les Borges Blanques ja va apujar la garrafa de cinc litres fins als 27 euros. Un dels seus responsables, Francesc Vilanova, admet que enguany segurament l’hauran d’apujar una mica més: “L’increment de preu no és per generar un benefici més gran, sinó per garantir que puguem seguir fent oli l’any que ve. Si el pagès no pot viure, els costos se’l mengen i ha de deixar de conrear les terres, l’any que ve no produirà”, ha justificat Vilanova.

Tot i així, segons les cooperatives, la demanda dels consumidors està garantida i no hem de patir per falta d’oli. El que sacrificaran, expliquen, són algunes exportacions a l’engròs i l’obertura de nous mercats a l’estranger.

El que sí que podríem notar és que veiem més ampolles i garrafes d’oli de plàstic, i cada cop menys d’alumini i de vidre. El motiu és que la disponibilitat i el preu del plàstic són molt més estables que en el cas dels altres productes.

Més notícies
Oliveres | Europa Press
La producció d’oli d’oliva pot caure més d’un 50% aquesta campanya
Comparteix
L'escassa collita i l'increment de les despeses energètiques i d'elaboració encareixen el cost per quilo d'oli produït

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa