“No hi veniu? Us carreguem 100 euros a la targeta com a indemnització”

Fa pocs dies, FACUA (l’Associació de Consumidors i Usuaris en Acció) va denunciar al restaurant madrileny El Invernadero -guardonat amb una estrella Michelin i propietat del reconegut xef Rodrigo de la Calle- per fer pagar una penalització, que consideren que és desproporcionada, a aquelles persones que han fet una reserva al restaurant i la cancel·len amb una antelació inferior a les 24 hores o bé que no si presenten directament, acció que ara es coneix com a “no-show”. La penalització que aplica El Invernadero és de 100 euros per comensal. El menú més assequible d’aquest restaurant especialitzat en “alta cuina verda” és de 99 euros, amb IVA inclòs. En aquest preu inclou aigua, pa i servei de taula. No inclou begudes, servei de formatges, cafès i infusions.

Segons FACUA, amb aquesta pràctica, el restaurant guanya més diners amb les cancel·lacions que amb els clients que hi fan un àpat. Per la seva part, el xef al·lega que el restaurant només té capacitat per a 30 comensals, repartits en cinc taules amb una capacitat màxima de 6 comensals per taula, pel que una cancel·lació a darrera hora o un no-show els causa un perjudici important. Tanmateix, Rodrigo de la Calle explica que les condicions de reserva en el seu restaurant estan exposades de manera clara i concisa en la pàgina web del restaurant i que el client està totalment informat quan confirma la reserva.

El Celler de Can Roca | Facebook El Celler de Can Roca
El Celler de Can Roca | Facebook El Celler de Can Roca

Deixant a banda el conflicte entre FACUA i l’establiment madrinely, cada vegada més restaurants, sobretot els més gastronòmics, els que tenen un preu mig més alt per comensal, apliquen una política de penalitzacions en cas de cancel·lació de la reserva a darrera hora o bé que els clients no s’hi presentin. Una situació de la que ja vaig parlar en un altre article d’opinió.

Ja és condició necessària per fer la reserva en força restaurants deixar les dades d’una tarja de crèdit com a garantia i, per exemple, a Barcelona, al restaurant Disfrutar, amb dues estrelles Michelin, la penalització per no presentar-se o cancel·lar amb una antelació inferior a 24 hores és de 75 euros per comensal, i al restaurant Alkimia, amb una estrella Michelin, segueixen la mateixa política de cancel·lacions però en aquest cas la penalització és de 100 euros. I al triestrellat Celler de Can Roca de Girona en cas de que amb menys de 10 dies d’antelació de la data de la reserva es redueixi el nombre de comensals o bé aquesta es cancel·li, apliquen una penalització de 100 euros. En cas de no-show es carrega a la tarja l’import corresponent al menú degustació sencer.

Nou comentari