La cadena de gran distribució Mercadona ha retirar recentment dels seus lineals un dels seus productes més venuts: l’hummus clàssic en el seu format de 480 grams. Aquest producte, fins ara, es venia en dos formats, l’esmentat de 480 grams i un de 240 grams. La cadena s’ha afanyat a comunicar que el preu per quilo de producte en el format petit, que continuarà a la venda suposadament amb la mateixa recepta i procés de producció, no varia respecte del format més gran.

Aquesta acció de Mercadona ha aixecat un gran rebombori a les xarxes socials, on els fans de la cadena, que no són pocs, han expressat de totes les formes possibles el seu desencís. Fins i tot una consumidora anomenada a Twitter @Val_Del_Valle va arribar a expressar en un twit, que “el día en que dejaron de vender el paquete grande de hummus en el Mercadona una parte de mi se rompió”.

El que resulta curiós és que la cadena de supermercats de Joan Roig no ha donat cap mena d’explicació pública dels motius que els han portat a prendre aquesta decisió. Una decisió que qui coneix, encara que només sigui una mica, el món del gran distribució sap que és una mesura poc lògica a menys que hi hagi un motiu de força major que la motivi. La cadena ni tan sols ho va anunciar prèviament. Ha sortit a la llum pública després de les múltiples, i en algun cas airades, queixes dels seus clients a les xarxes socials.

La decisió de la cadena de no fer públics els motius de la retirada d’aquest producte no fa més que crear sospites i teories de la conspiració de tota mena entre els consumidors, situació que, d’acord amb tots els manuals de marketing i comunicació, sempre s’intenta evitar per part de totes les empreses. Poderoses han de ser les raons que té Mercadona per haver actuat així, a menys que es tracti d’un exhibició d’incompetència d’algun o d’alguns dels seus executius, cosa que em resisteixo a creure veient com han gestionat la cadena fins ara.

Haurem d’esperar que aparegui una rèplica del periodista i investigador de c rims Carles Porta especialitzat en assortiments de supermercat perquè ens posi “llum a la foscor” en el cas de l’hummus de Mercadona.

Nou comentari

Comparteix