Les maleïdes unitats per ració de les tapes

"Per un establiment és una d’aquelles situacions que permet demostrar la voluntat de satisfacció del client"

Segur que tots heu viscut la situació d’anar de tapes en grup i trobar-vos que algunes tapes tenen un nombre d’unitats per ració inferior al nombre de comensals. Aquella situació en que som un grup de 4 persones i la ració del producte és de 3 unitats, o que siguem 6 i la ració del producte és de 5 unitats.

És una situació que normalment es resol amb la bona voluntat dels comensals que formen el grup, tot mirant de repartir el producte de la manera que sigui per tal que tothom el pugui gaudir. Aquest petit inconvenient la gran majoria de restaurants no el tenen en compte, ni tan sols hi reparen. Ells han creat una ració de producte amb les unitats que els ha semblat més adient, l’han escandallat, li han posat un preu, i feina feta.

Tanmateix, per un establiment és una d’aquelles situacions que permet demostrar la voluntat de satisfacció del client. Si qui pren nota de la comanda té l’habilitat d’adonar-se que es pot produir aquesta situació, només cal que ho adverteixi als clients i els ofereixi la possibilitat d’afegir les unitats que falten per tal que cada comensal tingui com a mínim una unitat de producte o perquè les unitats siguin proporcionals al nombre de comensals i, si s’escau,  que informi de l’increment de preu que això suposarà. D’aquesta manera, quan arribi el plat a taula serà senzill de repartir i tothom el podrà gaudir.

La capacitat d’anticipar-se a una situació que pot arribar a ser incòmode pels clients juntament amb la flexibilitat per poder adaptar processos -en aquest cas un plat- a necessitats concretes generades en un moment determinat, són dues virtuts que marquen la diferencia i que contribueixen de manera significativa en la satisfacció d’un client.

Una altra situació relacionada és quan es demana un entrant o un plat principal a compartir i el restaurant, en comptes de portar el plat i deixar que siguin els comensals qui reparteixin el plat, fan el servei en dos plats, facilitant així la tasca pels clients.

Nou comentari