Vadegust
L’acústica dels restaurants també forma part de l’experiència del client

A vegades passa que, tot i estar gaudint de valent dels plats d’un restaurant, la sensació de benestar no és la que hauria de ser. Un factor que ho pot provocar és l’ambient sonor del local. Passa més sovint del que hauria de ser que, a l’hora de crear el projecte d’un restaurant, no es té en compte el condicionament acústic del local. I amb això no em refereixo a la insonorització del local, requisit imprescindible per no molestar als veïns, sinó al control de la sonoritat de les diferents estàncies per evitar que la reverberació del so pugui alterar el confort de les persones que les ocupen.

L’acústica dels espais s’hauria de tenir en compte sempre en tot projecte de restauració. Els menjadors dels restaurant són llocs de lleure i gaudi, però també són espais de treball pel personal de sala. El trànsit de persones pot arribar a ser elevat i per això és imprescindible disposar d’una acústica adequada, tant pels comensals com pels treballadors. Cal dissenyar un ambient agradable per a tothom, i aconseguir-ho només és un qüestió de voluntat.

Les enginyeries especialitzades aporten solucions acústiques que condicionen els locals mitjançant la gestió i el control del soroll, evitant-ne la reverberació i aconseguint el confort acústic. De la mateixa manera que es posa molta cura en la tria de l’interiorisme dels espais, cercant la millor il·luminació, el mobiliari o el parament de taula, les solucions acústiques són una altra eina amb què aportar valor afegit als espais. Cal tenir en compte que l’ambient creat pel so d’un local és un factor que incideix en la decisió de quant de temps hi estem, quins plats triem i, fins i tot, com ens sentim. En definitiva, la gestió del so forma part de l’experiència del client i, per això, l’acústica ha de contribuir a convertir el menjador del restaurant en un zona agradable i còmode per tothom, creant un espai saludable acústicament.

Un restaurant que cuidi molt els aspectes tècnics de la cuina, el producte, el servei, però no tingui en compte el confort dels seus clients a la sala, estarà cometent una errada important que pot portar a que els clients no repeteixin i el projecti acabi fracassant. L’experiència d’un client en un restaurant ha d’estar basada en els sentits, i no ens podem oblidar d’un aspecte tan essencial com el confort acústic. És un aspecte que no es manifesta mentre el local està buit, però que pot aparèixer amb força com a debilitat quan les sales estan plenes de comensals.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa