Vadegust
Els concursos, una bona eina per posar en valor un producte

Un dels camins més eficients per donar a conèixer un producte i posar-lo en valor per a la gran majoria de consumidors és a través dels mitjans de comunicació. I no em refereixo a fer-ne publicitat, que és una estratègia de comunicació reservada als fabricants amb més recursos i que una part del gran públic ignora, sinó quan els productes apareixen als mitjans de comunicació com a protagonistes d’una notícia.

Una de les maneres de generar notícies sobre un producte i que aquestes captin l’interès pels mitjans de comunicació és quan el producte es converteix en singular o diferencial; i una manera d’aconseguir aquesta singularitat és ser proclamat com el millor producte de la seva categoria.

Per ser proclamat el millor de la categoria, cal que el producte en qüestió participi en un concurs i el guanyi. Aquesta és l’estratègia que segueixen, per exemple, el Gremi de Carnissers Cansaladers Xarcuters de Barcelona i Comarques quan convoquen els concursos que proclamen el premi a la millor Botifarra Catalana, a la millor Llonganissa Tradicional o a la millor Botifarra d’Ou Artesana, o el Gremi de Pastissers de Barcelona i província quan convoquen els concursos al millor Torró Artesà de Crema, al millor Panettone Artesà o al millor Croissant Artesà de Mantega.

En tots aquests concursos hi participen els millors professionals de cadascun dels gremis; i un jurat, també composat per professionals i experts en cadascuna de les especialitats, proclama quin és el millor. Això genera un contingut informatiu d’interès pels mitjans de comunicació, que comuniquen els productes que han arribat al podi i això crea un interès entre la població per tastar aquests productes i, per tant, es genera una demanda que d’una altra manera no hi hagués sigut.

A tots ens agrada tastar els millors productes, però sovint no sabem quins són els millors, pel que calen mecanismes fiables que valorin els productes i, d’una manera objectiva i rigorosa, en proclamin quins són els de més qualitat. Es pot donar el cas que haguem passat un bon grapat de vegades per davant d’una pastisseria que elabora el millor croissant de mantega i, com que no ho sabem, no hi hem entrat mai a comprar-lo. En el moment que es produeix el fet de ser proclamat el millor, aleshores ho poden comunicar i aquest fet pot arribar a tothom. Fins i tot hi haurà qui es desplaci expressament del seu lloc de residència a la pastisseria que ha guanyat per poder saber quin gust té el millor croissant artesà de mantega respecte al que compra habitualment.

Als guanyadors dels diferents concursos, és a dir, als primers classificats, se’ls genera una demanda directe conseqüència del fet de guanyar, però tota la resta d’establiments o d’artesans es beneficien del fet que durant uns dies es parli als mitjans de comunicació dels productes que ells venen, que sempre és una molt bona promoció.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa