Si fa una setmana parlava -en un article publicat en aquest diari- del colossal error que la cadena de distribució Mercadona havia comès en no donar explicacions públiques de la retirada d’un dels seus productes estrella, l’hummus en format de 450 gr, i de totes les especulacions que aquest fet podien suscitar entre els seus consumidors i clients, podent afectar la seva imatge; avui vull parlar de tot el contrari, de com una cadena de distribució, en aquest cas Bonpreu-Esclat, ha sabut aprofitar una circumstància de mercat, precisament provocada per Mercadona, per convertir-la en una oportunitat. Parlo del cas de la nova llet Terra i Tast que Bonpreu-Esclat ha posat a la venda en els seus establiments.

Tot es remunta a l’estiu de 2021, quan Làctia Agroalimentària, la cooperativa situada a Vidreres i que envasa la llet per Mercadona sota la marca Hacendado, va deixar de comprar la llet als ramaders que la produïen, quan aquests van reivindicar un preu més alt. Volien passar dels 0,33 cèntims per litre a, com a mínim, els 0,37 cèntims que els costava produir-la. En aquest estira i arronsa, van arribar a cobrar-la a 0,35 cèntims, perdent 0,02 cèntims per litre de llet. Làctia Agroalimentària, condicionada pels seus acords amb Mercadona, es va mostrar inflexible i sense cap mena d’empatia amb les reivindicacions dels ramaders.

Arran d’aquests fets, la cadena Bonpreu-Esclat va detectar l’oportunitat, no tan sols de treure un nou producte al mercat que li podria representar beneficis econòmics, sinó que, a més, podia augmentar la seva notorietat i el prestigi de la seva imatge intervenint en la resolució d’un conflicte social. En col·laboració amb Cacaolat, qui els ha ajudat en el procés d’envasat, han tret al mercat una llet UHT en format d’1 litre en un envàs de plàstic 100% reciclable, sota la marca Terra i Tas, i que es posiciona al mercat com la llet que es paga a un preu just als seus productors, precisament els ramaders que Làctia Agroalimentària va deixar penjats. No ha transcendit la xifra, però no només es cobreixen els costos de producció sinó que els genera un benefici. I el consumidor la paga a 0,99 cèntims. Tots contents!

En poc temps s’ha pogut veure com actuen dues empreses del mateix sector -la gran distribució- davant de dos fets, ben diferents entre ells, però que il·lustren quin és el seu tarannà i la seva filosofia envers els seus proveïdors i els seus clients.

Curiosament, Mercadona surt retratada en les dues situacions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa