Tremosa: “Ha arribat l’hora de crear l’Institut Català de l’Oli”

La Fira de l'Oli i les Garrigues comença aquest divendres 5 de febrer i se celebra en un format completament virtual

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha assenyalat que “potser ha arribat l’hora de crear l’Institut Català de l’Oli”. Catalunya, ha recordat, té actualment 5 Denominacions d’Origen d’oli d’oliva, i per això “potser cal fer un salt qualitatiu en la valoració del nostre producte estrella, el nostre or líquid de Catalunya, com és l’oli d’oliva”, ha afirmat. Ho ha fet durant la presentació aquest dijous de la 58a edició de la Fira de l’Oli Qualitat Verge Extra i les Garrigues, que se celebrarà en format digital del 5 al 7 de febrer i que aposta enguany per posar en valor la contribució de l’oli de qualitat a la salut de les persones.

En relació amb l’edició d’enguany de la Fira, Tremosa ha destacat que la pandèmia ha provocat “l’acceleració de la digitalització, i un augment del valor de la proximitat i l’autenticitat”, tres factors que “són també una oportunitat per fer arribar més lluny la Fira i un producte tan excel·lent com és l’oli de les Garrigues”. “El nostre or líquid té una història, una emoció i un relat imbatible”, ha ressaltat el conseller.

En l’acte, Tremosa ha estat acompanyat de la regidora de Governació de les Borges Blanques, Núria Palau, el doctor Bonaventura Clotet, la monja Sor Lucía Caram i la xef Ada Parellada.

Una Fira amb prop de 60 anys d’història

La Fira de l’Oli Qualitat Verge Extra i les Garrigues, amb prop de 60 anys d’història, està organitzada pel Patronat Fira de les Garrigues, un òrgan d’autogestió pertanyent a l’Ajuntament de les Borges Blanques, i ha esdevingut el punt de trobada més rellevant del sector de l’oli a Catalunya. Les xifres de visitants i expositors han anat augmentant el seu potencial, al mateix temps que la notorietat i el seu impacte han permès anar-la professionalitzant i fent-la créixer fins a l’actualitat. En les darreres edicions ha presentat unes dades de més de 65.000 visites i de 50.000 litres d’oli venuts,

L’actual context de crisi sanitària per la Covid-19 ha comportat que l’edició d’enguany de la Fira es replantegi i se celebri en un format completament virtual. Totes les activitats es retransmetran en directe a través del canal online de la Fira, un web exclusiu que estarà obert fins al 28 de febrer.

Enguany el certamen crearà sinergies amb l’hostaleria catalana amb l’objectiu de reivindicar el valor dels productes de proximitat en la restauració catalana i que agermanarà la Fira amb les cinc federacions de Catalunya: la Federació d’Hostaleria de Lleida, l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Tarragona, la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona, la Federació Intercomarcal d’Hostaleria, Restauració i Turisme de Barcelona, i el Gremi de Restauració de Barcelona.

En aquesta sentit, grans xefs de prestigi de la talla de Carme Ruscalleda o els germans Torres, així com nombrosos restaurants reconeguts del territori realitzaran demostracions gastronòmiques que es duran a terme durant els dies de la Fira, en format online.

En la seva vessant expositiva la Fira presentarà les novetats del sector oleícola i donarà visibilitat als productes agroalimentaris del territori. Reunirà 25 expositors vinculats al sector de l’oli de qualitat verge extra, i 31 expositors vinculats a la resta de la indústria agroalimentària de proximitat, que presentaran els seus productes  de forma online.

La Fira d’enguany també mostrarà el seu vessant més solidari i comptarà amb un reconeixement als municipis afectats pels incendis i els aiguats de les Garrigues.

Nou comentari