Quantcast
El portal web de la 58a Fira de l’Oli i les Garrigues rep prop de 100.000 visites – Vadegust

El portal web de la 58a Fira de l’Oli i les Garrigues rep prop de 100.000 visites

El certamen va celebrar una edició virtual i ha mantingut tot el febrer els continguts digitals accessibles

L’Ajuntament de les Borges Blanques i el Patronat Fira de les Garrigues han donat per finalitzada aquesta setmana la 58a edició de la Fira de l’Oli de Qualitat Verge Extra i les Garrigues, que enguany s’ha portat a terme en format virtual per la pandèmia. Amb l’accés lliure als continguts digitals fins a tres setmanes després de la celebració del certamen, que va tenir lloc entre el 5 i el 7 de febrer, el portal web de la fira ha rebut un total de 96.367 visites, 37.600 més que quan van finalitzar els actes. Segons l’organització, unes 29.250 persones han interactuat abastament amb els continguts. Entre els continguts digitals més visitants, destaquen els espais dedicats als expositors i demostracions gastronòmiques i concursos.

La 58a Fira de l’Oli i les Garrigues va donar per finalitzats el 7 de febrer els actes d’aquesta edició que s’ha dut a terme en format virtual. Tot i això, el certamen ha mantingut els continguts disponibles al web durant tot el mes de febrer per facilitar l’accés a totes aquelles persones que no havien pogut gaudir de la fira durant el cap de setmana en què es va dur a terme, o perquè qui hi va accedir aleshores pogués recuperar alguns dels continguts. A la vegada i durant els dies posteriors a la fira, s’ha dut a terme un concurs a través del qual s’han regalat 50 litres d’oli d’oliva verge extra entre les persones que han adquirit algun dels productes dels expositors i han facilitat el tiquet de compra a l’organització.

El gerent del Patronat Fira les Garrigues i regidor de Promoció Econòmica, Fires i Mercats de l’Ajuntament de les Borges, Jordi Ribalta, ha qualificat d'”èxit” el certamen, ja que ha superat les expectatives de l’organització i també “ha permès als expositors fer moltes més vendes a través de la web que les que fan habitualment”, ha dit. En les enquestes de satisfacció, alguns dels expositors participants han xifrat en més de 100 les operacions efectuades aquests dies.

Ribalta ha explicat que cada visitant ha accedit, de mitjana, a 29 continguts web cada cop que s’ha connectat al web, i que el temps mitjà de cada sessió ha estat de 5 minuts, molt per sobre de la mitjana habitual dels llocs web. Les visites es van concentrar, sobretot, durant els dies de fira, provocant una caiguda del portal el dissabte 6 de febrer, tot i que s’han mantingut estables durant gairebé tot el mes, amb un nou pic els dies abans de tancar el portal.

Demostracions gastronòmiques, concursos i expositors, els espais més visitants

Els continguts que més visites han rebut han estat les demostracions gastronòmiques, els concursos, els actes i les conferències. També destaca l’espai dels expositors, que han pogut donar a conèixer i comercialitzar el seu producte arreu. En aquest sentit, l’empresa expositora que més visites ha rebut ha estat Oli Rupestre el Cogul, seguida de la Cooperativa Arbequina.

La majoria de les visites al web de la Fira de l’Oli i les Garrigues procedien de Catalunya i la resta de l’estat espanyol. Les segueixen les que s’han fet des dels Estats Units, seguits per Singapur, la Xina i França, en una edició que també ha comptat amb visitants d’Israel, Austràlia i Luxemburg, entre altres països.

Nou comentari