Una empresa de repartiment a domicili lleidatana promou la gastronomia de la ciutat

L'aplicació es va posar en marxa el juny passat i cobra comissions més reduïdes, d'entre el 10% i el 15%

Lleida compta des de fa set mesos amb la primera empresa pròpia de repartiment de menjar a domicili. S’anomena Mytapper i segons el seu fundador, Marc Garcia, va néixer durant el confinament amb l’objectiu “d’ajudar” als restaurants de la ciutat a oferir el servei d’entrega a domicili, que fins llavors molts d’ells “no s’ho havien plantejat mai”. Mytapper aplica unes comissions del 10% o del 15% sobre el valor de la comanda, és a dir, fins a un terç de les que cobren les grans plataformes de repartiment. A més, l’aplicació treballa amb restaurants de renom amb l’objectiu de promoure la gastronomia lleidatana. L’objectiu immediat de Mytapper és “consolidar-se” a Lleida i en un futur no es descarta ampliar la iniciativa a altres localitats.

Mytapper es va posar en marxa el mes de juny passat amb l’objectiu que el sector de la restauració de la ciutat pogués oferir menjar a domicili a un cost menor del que ofereixen les grans plataformes de repartiment, que cobren comissions de més del 30%. “Creiem que en aquestes circumstàncies no és lògic cobrar unes comissions tant altes a uns negocis que estan passant per uns moments tant complicats”, argumenta el fundador i CEO de Mytapper, Marc Garcia, que considera que el sector passa pel seu “moment més difícil dels últims 50 anys”.

Així doncs, l’empresa lleidatana aplica una comissió del 10% o del 15%, depenent de si el mateix restaurant s’encarrega de portar el menjar al domicili o de si la mateixa empresa es fa càrrec també de la distribució.

L’altre tret diferencial de Mytapper és que treballa amb restaurants “potents” i de referència a la ciutat, molts dels quals fins l’any passat no s’havien plantejat aquesta línia de negoci perquè “no els hi feia falta i sempre estaven plens”, explica Garcia. Per ara, a l’aplicació s’hi poden trobar 25 establiments i la previsió és sumar-ne entre cinc i deu més abans d’acabar el trimestre.

Un d’aquests establiments és el restaurant Caravista, que té també una part de peixateria. El seu xef i propietari, Mateu Blanch, s’ha mostrat “molt content” amb el funcionament de l’aplicació ja que els ha permès continuar treballant durant uns “mesos horribles” i ara amb l’aforament limitat. A més del menjar del restaurant, també ofereixen peix i marisc fresc a domicili.

A banda de les comissions més reduïdes, Blanch valora que el servei manté la qualitat del menjar, ja que des de que el plat es cuina fins que el client el rep “passen uns deu minuts”. “Tenim èxit amb les paelles i fideuades i ens permet que la cocció del gra d’arròs no es passi de punt i que la qualitat es mantingui molt bona”, explica el xef.

De fet, el Caravista només ofereix el servei a domicili a través d’aquesta plataforma. “N’hem valorat altres però estem contents que sigui una aplicació ‘made in Lleida’, que ofereixi facilitats i poques comissions”, ha indicat Blanch, que també ha destacat l’aposta de Mytapper per “potenciar la gastronomia de Lleida”.

Amb tot, Garcia ha assegurat que la valoració dels primers set mesos de Mytapper és “molt positiva i satisfactòria” i que estan notant que un “percentatge molt elevat” de la gent que ha utilitzat l’aplicació acaba repetint. “És el millor senyal que estem fent les coses bé i que el servei és bo”, ha indicat.

Així, també ha explicat que durant els mesos d’estiu l’aplicació va registrar una davallada de l’activitat, mentre a partir de l’octubre, coincidint amb la segona onada, “s’ha notat una pujada considerable” i també s’ha incrementat el nombre de comandes. Garcia ha indicat que l’aplicació, que compta amb 15 repartidors, encara té un potencial de creixement “molt gran” a la ciutat i que, per aquest motiu, el futur immediat de Mytapper passa per “consolidar-se” a Lleida. De cara a un futur però, no descarta portar el projecte a altres localitats.

Nou comentari